תוכן אינפורמטיבי

עם ריבוי המידע הקיים ברשתות השונות והתחרות האין סופית בין בעלי עסקים נולד הצורך להבין ולסנן מהו התוכן שאנו מעוניינים להנגיש לקורא. ידע אינפורמטיבי הוא כלי חזק בפרסום התוכן שאנו מעוניינים להעביר משום שכך אנו נוכל לערוך סקירה מקיפה על המוצר שלנו או השירות שאנו מספקים.

כתיבה אינפורמטיבית נועדה אף לנתח ולהעביר ביקורת במקום שצריך על נושא מסוים. בכתיבה זו יש להתמקד בהעברת ידע או ביקורת על הנושא הספציפי שברצוננו לקדם או לבקר ולא לערב אלמנטים אחרים.

למעבר לרכישת המוצר

משפט פתיח שירתק את הקורא:

 

בכתיבת תוכן אינפורמטיבי יש לוודא כי הקורא שלנו יישאר כמה שיותר באתר ויתעניין במידע שאנו רוצים להעביר.

 

בשונה מכתיבת תוכן למאמרים אחרים הרי שבכתיבת תוכן אינפורמטיבי אנו מעוניינים להעביר לקורא את המידע או הביקורת שלנו, ריתוק הקורא לתוכן שאנו מעלים צריך להיות כזה שיגרום לו לקרוא אותו עד תומו ולהתעניין בו.

 

בפתיח המאמר יש לרשום משפט קצר או פסקה קצרה שתמשוך את הקורא להיכנס לגוף התוכן ולקרוא אותו ממש כמו פיתיון שנועד למשוך את הגולש.

 

לדוגמה, אם ברצוננו להעביר מידע על ניסוי שנערך בנושא זיהום אוויר יש לערוך את הכותרת שתוצג לקורא באופן הבא: “מחקר שנערך בנושא זיהום אוויר חשף את הנתון הבא” או לחילופין לרשום כך: “לא תאמינו מה הגורם לזיהום אוויר שמצאו החוקרים מאוניברסיטת תל אביב”.

משפט פתיח מושך ומפתה יגרום לקורא לבצע את הפעולה הראשונה וההכרחית והיא כניסה למאמר שלנו והתעניינות במידע והתוכן שאנו מבקשים להעביר.

 

כתיבה מעניינת שתעביר מקסימום ידע ותוכן:

 

אחרי שהצלחתם לגרום לקורא שלכם להיכנס לתוכן המאמר הרי שעכשיו אתם מעוניינים לגרום לו לקרוא אותו עד תומו ולהעביר את המסר או הביקרת שלכם הלאה. זכרו, קוראים אינם מעוניינים בהרבה מלל וכתיבה ארוכה.

 

כתיבה מעניינת היא כתיבה קצרה, תמציתית, מפוסקת נכון וכזו שתרתק את הקורא. העברת הידע לקורא היא דבר חשוב ביותר ויש לנהוג בו משנה זהירות. כתבו קצר, קולע וחלקו את התוכן לפסקאות קצרות שאינן עמוסות במלל שיעייף את הקורא.

 

תבלו את התוכן במחקרים וספרות:

 

חלק בלתי נפרד מהרצון לשמור על איכות וסקרנות בתוכן שאתם מעלים הוא גם הצורך לשמור על אמינותו ומקצועיותו.

 

תוכן אינפורמטיבי שאתם מעלים חייב להיות מבוסס על מחקר או ספרות רלוונטית הנוגעת לנושא. זכרו, הקוראים מחפשים מידע מבוסס כזה שיהיה אמין וישקף את המציאות.

 

ביסוס התוכן שאתם מעלים לרשת על ידי ספרות או מחקרים שנערכו בנושא יגרמו לקרוא שלכם להבין שהוא קורא תוכן מקצועי, אמין ומבוסס מבחינה מדעית או ספרותית.

 

ידע ללא ביסוס כלשהו יגרום לקורא שלכם לפקפק באמינותו או לכל הפחות לקחת בערבון מוגבל את הרשום בו. תוכן המציין נתונים סטטיסטיים או על עובדות חייב לאזכר את המקורות מהם נלקח כך שכל המידע הרלוונטי יהיה מונח בפני הקורא.

 

מה ההבדל בין מאמר שיווקי למאמר אינפורמטיבי:

 

תוכן אינפורמטיבי בשונה מתוכן שיווקי אינו מיועד למכור או  להניע את הקורא לפעולה.

 

תוכן אינפורמטיבי הוא תוכן שכל כולו נועד לתת לקורא מידע מיקף אודות שירות, מוצר או נושא אחר שאנו מבקרים ולאפשר לו להשוות בין מוצרים וידע שונה.

האמת היא, כי גם בתוכן אינפורמטיבי לעיתים אנו נרצה לשלב אלמנט שיווקי ולהניע את הקורא בצורה עדינה אמנם לרכוש מוצר או שירות שאנו מספקים.

 

החוכמה הגדולה היא, מצד אחד לשמור על התוכן האינפורמטיבי כתוכן שנועד להעביר ביקורת או להשוות בין דברים אך מאידך להניע את הקורא באופן שקט ומדוד לפעולה ולרכישה.

 

כותב תוכן מקצועי יודע לשלב באופן סמוי תוכן שיווקי במאמרים אינפורמטיביים באופן שלא יפגע בידע ובביקורת שאנו מעוניינים להעביר מחד אך מאידך יניע את הקורא לפעולה.

 

להיות נטרלי ולשמור על כתיבה המשקיפה מהצד:

 

בכתיבה אינפורמטיבית חשוב להעביר את המסר באופן שיציג את הכותב כאחד שאינו נוטל דעה בתוכן אלא מעבירו באופן אובייקטיבי ונטרלי ללא מעורבות אישית.

 

מסיבה זו יש לנסח את הכתיבה בגוף שלישי ולא בגוף ראשון כך שהקורא יבין שהמאמר משקף דעה אובייקטיבית המבוססת על ספרות ומחקר ולא על דעה אישית.

 

כתיבה ללא מעורבת אישית חשובה ביותר בכתיבה אינפורמטיבית שכן כך הקורא מבין שהתוכן הנרשם מיועד להביע דעה או ביקורת על נושא מסוים ולא לערב את דעתו האישית של הכותב.

 

כתיבה מסודרת ומפוסקת כהלכה:

 

כללי פיסוק, ניסוח ובהירות הם דברים רלוונטיים וחשובים בכתיבת מאמרים באופן כללי אך חשובים יתר על המידה בכתיבה אינפורמטיבית.

 

הדגשת הכותרת הראשית ותתי כותרות הן דבר שיש להקפיד עליו בכתיבת תוכן אינפורמטיבי על מנת שהקורא יוכל לספוג בקלילות את המסר המועבר.

 

גם לחלוקה לפסקאות ישנה חשיבות רבה שכן חלוקת התוכן לנושאים ותתי נושאים גורמת למאמר להיראות מקצועי ומעניין ותחקק במוחו של הקורא.

 

שילוב בין תוכן אינפורמטיבי לתוכן שיווקי זו המומחיות שלנו:

 

זהו לא סוד כי במרבית מהפעמים אנו נרצה לעלות תוכן אינפורמטיבי כזה שנועד להעביר לקורא מוסר אך גם נרצה לשלב בו אלמנטים שיווקיים כאלה שיניעו את הקורא בסופו של דבר לרכוש מאתנו את המוצר הרלוונטי.

 

כתיבת תוכן שיווקי ואינפורמטיבי בנושא אחד זהו דבר הדורש מיומנת וניסיון עשיר. הליכה על הגבול בין תוכן שיווקי לאינפורמטיבי דורש מכותב התוכן להשתמש בארגז כלים ייחודי שרכש עם השנים והניסיון. בחברת חותם המילה אנו מודעים לצורך הקיים בשילוב שני התכנים והיתרון הגלום בכך.

 

מסיבה זו דאגנו להכשיר את הכותבים שלנו בצורה בלתי מתפשרת לכתיבה מסוג זה תוך ציודם בכלים מתאימים לכך.

אצלנו תוכלו למצוא תוכן אינפורמטיבי טהור לצד תוכן משולב בכתיבה שיווקית הכל על פי הדרישה והתאמה לעסק.

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      gw7nygym Get 20% off

      לקוחות יקרים שימו לב! לצורך נוחיותכם, בהזמנת כמות מאמרים!
      כתבו לנו בוואצאפ ואנו נדאג להעביר לכם קובץ אקסל עם שאלונים.

      ווצאפ לפופאפ - חותם המילה
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן