תוכן אינפורמטיבי

עם ריבוי המידע הקיים ברשתות השונות והתחרות האין סופית בין בעלי עסקים נולד הצורך להבין ולסנן מהו התוכן שאנו מעוניינים להנגיש לקורא. ידע אינפורמטיבי הוא כלי חזק בפרסום התוכן שאנו מעוניינים להעביר משום שכך אנו נוכל לערוך סקירה מקיפה על המוצר שלנו או השירות שאנו מספקים.

כתיבה אינפורמטיבית נועדה אף לנתח ולהעביר ביקורת במקום שצריך על נושא מסוים. בכתיבה זו יש להתמקד בהעברת ידע או ביקורת על הנושא הספציפי שברצוננו לקדם או לבקר ולא לערב אלמנטים אחרים.

למעבר לרכישת המוצר

החל מ-
150
מילים
40.50 ₪ (לפני מע"מ)

משפט פתיח שירתק את הקורא:

 

בכתיבת תוכן אינפורמטיבי יש לוודא כי הקורא שלנו יישאר כמה שיותר באתר ויתעניין במידע שאנו רוצים להעביר.

 

בשונה מכתיבת תוכן למאמרים אחרים הרי שבכתיבת תוכן אינפורמטיבי אנו מעוניינים להעביר לקורא את המידע או הביקורת שלנו, ריתוק הקורא לתוכן שאנו מעלים צריך להיות כזה שיגרום לו לקרוא אותו עד תומו ולהתעניין בו.

 

בפתיח המאמר יש לרשום משפט קצר או פסקה קצרה שתמשוך את הקורא להיכנס לגוף התוכן ולקרוא אותו ממש כמו פיתיון שנועד למשוך את הגולש.

 

לדוגמה, אם ברצוננו להעביר מידע על ניסוי שנערך בנושא זיהום אוויר יש לערוך את הכותרת שתוצג לקורא באופן הבא: “מחקר שנערך בנושא זיהום אוויר חשף את הנתון הבא” או לחילופין לרשום כך: “לא תאמינו מה הגורם לזיהום אוויר שמצאו החוקרים מאוניברסיטת תל אביב”.

משפט פתיח מושך ומפתה יגרום לקורא לבצע את הפעולה הראשונה וההכרחית והיא כניסה למאמר שלנו והתעניינות במידע והתוכן שאנו מבקשים להעביר.

 

כתיבה מעניינת שתעביר מקסימום ידע ותוכן:

 

אחרי שהצלחתם לגרום לקורא שלכם להיכנס לתוכן המאמר הרי שעכשיו אתם מעוניינים לגרום לו לקרוא אותו עד תומו ולהעביר את המסר או הביקרת שלכם הלאה. זכרו, קוראים אינם מעוניינים בהרבה מלל וכתיבה ארוכה.

 

כתיבה מעניינת היא כתיבה קצרה, תמציתית, מפוסקת נכון וכזו שתרתק את הקורא. העברת הידע לקורא היא דבר חשוב ביותר ויש לנהוג בו משנה זהירות. כתבו קצר, קולע וחלקו את התוכן לפסקאות קצרות שאינן עמוסות במלל שיעייף את הקורא.

 

תבלו את התוכן במחקרים וספרות:

 

חלק בלתי נפרד מהרצון לשמור על איכות וסקרנות בתוכן שאתם מעלים הוא גם הצורך לשמור על אמינותו ומקצועיותו.

 

תוכן אינפורמטיבי שאתם מעלים חייב להיות מבוסס על מחקר או ספרות רלוונטית הנוגעת לנושא. זכרו, הקוראים מחפשים מידע מבוסס כזה שיהיה אמין וישקף את המציאות.

 

ביסוס התוכן שאתם מעלים לרשת על ידי ספרות או מחקרים שנערכו בנושא יגרמו לקרוא שלכם להבין שהוא קורא תוכן מקצועי, אמין ומבוסס מבחינה מדעית או ספרותית.

 

ידע ללא ביסוס כלשהו יגרום לקורא שלכם לפקפק באמינותו או לכל הפחות לקחת בערבון מוגבל את הרשום בו. תוכן המציין נתונים סטטיסטיים או על עובדות חייב לאזכר את המקורות מהם נלקח כך שכל המידע הרלוונטי יהיה מונח בפני הקורא.

 

מה ההבדל בין מאמר שיווקי למאמר אינפורמטיבי:

 

תוכן אינפורמטיבי בשונה מתוכן שיווקי אינו מיועד למכור או  להניע את הקורא לפעולה.

 

תוכן אינפורמטיבי הוא תוכן שכל כולו נועד לתת לקורא מידע מיקף אודות שירות, מוצר או נושא אחר שאנו מבקרים ולאפשר לו להשוות בין מוצרים וידע שונה.

האמת היא, כי גם בתוכן אינפורמטיבי לעיתים אנו נרצה לשלב אלמנט שיווקי ולהניע את הקורא בצורה עדינה אמנם לרכוש מוצר או שירות שאנו מספקים.

 

החוכמה הגדולה היא, מצד אחד לשמור על התוכן האינפורמטיבי כתוכן שנועד להעביר ביקורת או להשוות בין דברים אך מאידך להניע את הקורא באופן שקט ומדוד לפעולה ולרכישה.

 

כותב תוכן מקצועי יודע לשלב באופן סמוי כתיבה שיווקית במאמרים אינפורמטיביים באופן שלא יפגע בידע ובביקורת שאנו מעוניינים להעביר מחד אך מאידך יניע את הקורא לפעולה.

 

להיות נטרלי ולשמור על כתיבה המשקיפה מהצד:

 

בכתיבה אינפורמטיבית חשוב להעביר את המסר באופן שיציג את הכותב כאחד שאינו נוטל דעה בתוכן אלא מעבירו באופן אובייקטיבי ונטרלי ללא מעורבות אישית.

 

מסיבה זו יש לנסח את הכתיבה בגוף שלישי ולא בגוף ראשון כך שהקורא יבין שהמאמר משקף דעה אובייקטיבית המבוססת על ספרות ומחקר ולא על דעה אישית.

 

כתיבה ללא מעורבת אישית חשובה ביותר בכתיבה אינפורמטיבית שכן כך הקורא מבין שהתוכן הנרשם מיועד להביע דעה או ביקורת על נושא מסוים ולא לערב את דעתו האישית של הכותב.

 

כתיבה מסודרת ומפוסקת כהלכה:

 

כללי פיסוק, ניסוח ובהירות הם דברים רלוונטיים וחשובים בכתיבת מאמרים באופן כללי אך חשובים יתר על המידה בכתיבה אינפורמטיבית.

 

הדגשת הכותרת הראשית ותתי כותרות הן דבר שיש להקפיד עליו בכתיבת תוכן אינפורמטיבי על מנת שהקורא יוכל לספוג בקלילות את המסר המועבר.

 

גם לחלוקה לפסקאות ישנה חשיבות רבה שכן חלוקת התוכן לנושאים ותתי נושאים גורמת למאמר להיראות מקצועי ומעניין ותחקק במוחו של הקורא.

 

שילוב בין תוכן אינפורמטיבי לתוכן שיווקי זו המומחיות שלנו:

 

זהו לא סוד כי במרבית מהפעמים אנו נרצה לעלות תוכן אינפורמטיבי כזה שנועד להעביר לקורא מוסר אך גם נרצה לשלב בו אלמנטים שיווקיים כאלה שיניעו את הקורא בסופו של דבר לרכוש מאתנו את המוצר הרלוונטי.

 

כתיבת תוכן שיווקי ואינפורמטיבי בנושא אחד זהו דבר הדורש מיומנת וניסיון עשיר. הליכה על הגבול בין תוכן שיווקי לאינפורמטיבי דורש מכותב התוכן להשתמש בארגז כלים ייחודי שרכש עם השנים והניסיון. בחברת חותם המילה אנו מודעים לצורך הקיים בשילוב שני התכנים והיתרון הגלום בכך.

 

מסיבה זו דאגנו להכשיר את הכותבים שלנו בצורה בלתי מתפשרת לכתיבה מסוג זה תוך ציודם בכלים מתאימים לכך.

אצלנו תוכלו למצוא תוכן אינפורמטיבי טהור לצד תוכן משולב בכתיבה שיווקית הכל על פי הדרישה והתאמה לעסק.

רכישת מאמרים: איזה סוגי תוכן לרכוש לאתר

כבעלי אתרים, אנו אנו יכולים לייצר תוכן לבד, אבל כתיבה גוזלת זמן רב, דרושת הבנה במבנה מאמר תקני (כותרות, פסקאות וכו’) והבנה בסגנונות כתיבה. לא פעם אנו נתקלים בבעלי עסקים אשר מספרים לנו כי, הם מדורגים טוב במנועי החיפוש תחת, מילות המפתח החשובות להם ויש כניסות לאתר, אבל אין המרות! כלומר הם לא מקבלים מספיק...

כתיבת תוכן מעל לקפל וחשיבותו – Above the Fold

גוגל המליצה לשים תוכן ייחודי מעל לקפל ATF. ואכן רבות דובר על ATF בהקשר של SEO, אבל למעשה מדובר בתוכן. לכן אנו ננסה להבין מזה ATF. איפה נמצא בדיוק האזור של מעל לקפל? בעצם מדובר, בחלק העליון שאנו רואים בדף האינטרנט עוד לפני שגללנו את הדף. אם נסתכל על הדוגמה נראה: לוגו, תפריט, כפתורי הנעה...

פרסום כתבות באתרי חדשות כדאי?

אנו נשאלים הרבה, כספקי תוכן. מה דעתנו על קישורים מאתרי חדשות? התשובה, היא זה מעולה אבל לא מספיק. בסופו של יום, מטרת קישורים חיצוניים, היא שאתרים רלוונטיים לתחום שלנו ייקשרו אלינו. אם נסתכל על פרופיל קישורים של אתר מסוים מבלי לדעת במה הוא עוסק וכל הקישורים יוצאים מהעיתונים המובלים.     אז בסיטואציה כזו, גם...

כתיבת תוכן לאתרי הייטק

כתיבת תוכן לאתרי הייטק, דורש הרבה ידע והבנה מצד הכותב, על עולם הייטק והתחום עליו הוא כותב, אשר יכול להיות, פיתוח תוכנה או פיתוח מכשור רפואי ועוד תחומים רבים ומגוונים.     כשאנו אומרים כיום הייטק, אין הכוונה דווקא לפיתוח תוכנה והייטק קיים בהרבה תחומים, אפילו בחקלאות. ברוב המקרים מדובר בתוכן אשר מכוון, לקהלים ספציפיים...

שירות כתיבת תוכן לאפליקציות

כתיבת תוכן לאפליקציות אנדרואיד וכן אפליקציות של אפל, היא שונה לגמרי מכתיבה לאתר רגיל. מדובר בתוכן, שהוא קצר יותר וממוקד יותר מאתרי אינטרנט. גם שיטת העבודה, היא שונה מאתרי אינטרנט, היות ואפליקציה היא פחות דינאמית, לכן כותב התוכן יקבל מהמפתח את האפיון של האפליקציה, שם מופיעים כל המסמכים של האפליקציה מראש, כך שכותב התוכן יוכל...

כתיבת תוכן פיננסי

כתיבת תוכן פיננסי, שונה לגמרי מכתיבה רגילה, בשל ההשפעה של, עדכון גוגל – YMYL, שאומר “הכסף שלך החיים שלך”     ואיך זה מתקשר אלינו? גוגל באה ואמרה בעדכון האלגוריתמים שלה, כי אתרים אשר עוסקים ברפואה, עריכת דין (החיים שלנו) וכן אתרים פיננסים אשר עוסקים בכסף שלנו ידורגו למקומות גבוהים רק אם, יעמדו בכללי EAT...

כתיבת תוכן אוטומטי או במילים אחרות AI

הרבה דובר על מערכות כתיבת תוכן אוטומטי, או במילים אחרות מערכת AI (בינה מלאכותית)     כבר בראשית דברי אומר, כי בארץ לא נתקלנו במערכת איכותית, שבאמת עושה את העבודה, אולם בחו”ל ניתן למצוא כמה חברות שבהחלט, מתקדמות בכיוון הנכון כגון, Jarvis שלפי ההצהרות שלה, סרק 10% מהאינטרנט ועוד כמה בודדות.   האם כדאי ש-...

כתיבת תוכן רפואי – איך נעשה זאת נכון!

לאחר כניסת, עדכון הליבה של גוגל אשר נקרא YMYL (הכסף שלך החיים שלך), שבא ואומר כי, אתרים אשר עוסקים בחיים שלנו או בכסף שלנו, צרכים לעמוד בכללי E.A.T: מומחיות – Expertise סמכותיות – Authoritativeness אמינות – Trustworthiness בעצם, במילים אחרות גוגל, החליטה להגן על הגולשים מפני אתרים העוסקים בכסף כמו כתיבת תוכן פיננסי וברפואה, שאינם...

כתיבת תוכן לאתרי סלולר

אין ספק שאחד המהפכות הכי גדולות בעולם בעשור האחרון הוא מהפכת הטלפונים הסלולריים, שנכנסה לחיינו. אין כמעט, אדם שלא משתמש בסמארטפון, כאשר המכשירים הם מעין מחשב אנדרואיד, קטן בו ניתן כמעט לעשות הכל. כולנו זוכרים את החברה המבוגרים שביננו, מה אני צריך סמארטפון וכיום הם מבלים בגלישה בו חצי יום😊     אז יחד עם...

כתיבת תוכן לאתרי מדבירים

כתיבת תוכן לאתרי מדבירים, איננו פשוט בגלל שעל התחום השתלטו, הרבה משקיעים אשר השקיעו באתר בתחום ההדברות כנכס דיגיטלי לצורך מכירת לידים. ושאנחנו אומרים השקיעו אני מדבר על מאות מאמרים באתר, קישורים איכותיים לאתר ועוד. מצד שני, יש לנו את בעלי המקצוע עצמם שהם המדבירים, אשר המקצוע הוא הפרנסה שלהם וגם הם רוצים לתפוס מיקומים...

כתיבת תוכן ליועץ משכנתאות

כתיבת תוכן ליועץ משכנתאות, הנה כתיבה מהתחום הכלכלי ולכן הכתיבה צריכה להיות סמכותית ולעמוד בכל הכללים של E.A.T ונסביר במה אמורים הדברים בהמשך המאמר.   איך נכתוב תוכן ליועץ משכנתאות גוגל עדכנו את האלגוריתמים שלהם בעדכון אשר נקרא, YMYL, ראשי תיבות מאנגלית “הכסף שלך החיים שלך”. כלומר אתרים העוסקים ברפואה, עריכת דין, כלכלה וכל מה...

השראה לכתיבת תוכן – איך נקבל אותה?

אין בעל אתר או בלוג, שלא נתקל במחסום כתיבה. על מה אני יכתוב הפעם? אני לא חוזר על עצמי? אל דאגה! ניתן לקבל הרבה השראה לכתיבה בעזרת טכניקות שונות. ננסה לעזור לכם, למצוא את ההשראה למאמר הבא שלכם. מציאת ביטויי מפתח כהשראה לכתיבה?   להלן כמה דרכים לקבלת השראה מהירה לכתיבה באמצעות ביטויי מפתח:  ...
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      gw7nygym Get 20% off
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן