תוכן משוכפל באתר – למה הוא לא טוב!

אחת הבעיות הגדולות ביותר בהליך הקידום של אתר הוא, תוכן משוכפל. זה לא משנה אם מדובר על תוכן משוכפל מאותו האתר (כן גם אם האתר בבעלותכם) או יכול להיות תוכן משכופל מאתר חיצוני. מעבר לעניין המשפטי בלהעתיק תוכן ומדובר על עילה לתביעה של הפרת זכויות יוצרים, זה גם לא יעיל ועלול להביא למחיקת הדף על ידי גוגל. כל הסכנות בהעתקת תוכן במאמר שלפניכם.

תוכן משוכפל באתר - חותם המילה
תוכן משוכפל באתר – חותם המילה

 

האם לא ניתן לשכפל תוכן בכלל?

השראה היא דבר נהדר ואפילו מומלץ לקרוא כמה מאמרים בתחום, שיתנו לכם רעיונות לכתיבה. אבל, ככלל אסור להכניס תוכן זהה גם אם רק בחלקים מסויימים שלו, תוכן דומה מדי וכמובן אסור להשתמש בתוכן משוכפל.

אולם, לפעמים יש לנו מספר דפים באתר של עורך דין הנקראים אזורי שירות וזה תוכן שחוזר על עצמו, היום ומדובר על פסקה אודות אותו השירות. לדוגמא, תוכן שיחזור על עצמו בחיפושים כגון, עורך דין בצפון, עורך דין בחיפה, וכו’. בהרבה אתרים אזורי השירות משוכפלים, כי בסופו של דבר השירות הוא אותו שירות. אבל, כדי לא לקחת סיכונים מיותרים, גם כאן ההמלצה היא לכתוב את התוכן מחדש.

 

 מקרים בהם יש צורך לשכפל את התוכן

אז אין המון מקרים כאלו, אבל הם קיימים וצריך לנהוג בהם בדרך נכונה. אם יש לנו דפים אותם שכפלנו מאתרים אחרים, או מהאתר שלנו חובה להשתמש בתג הקנוניקל. תג הקנוניקל אשר נכנס ל HEAD-של האתר בדרך הזאת, אנחנו בעצם אומרים לגוגל, חשוב שתדע כי התוכן משוכפל או דומה! אולם, מנוע החיפוש ייקח את התג כהמלצה והוא לא מחויב לכך שהדף לא יופיע בתוצאות החיפוש.

 

איפה נראה תוכן משוכפל?

ניתן למצוא הרבה פעמים תוכן משוכפל בעיקר במקרים הבאים:

  • אתרי מסחר אלקטרונים (חנויות אונליין), במצבים בהם יש שני מוצרים דומים, או בגדלים וצבעים שונים.
  • באתרים של משווקי אפילייט, כאשר השווקים משתמשים בתוכן הפרסומי של בעל המוצר אותו הם רוצים לשווק.
  • בעיות טכניות שלפעמים גורמות לשכפול התכנים.

שימו לב! בכל מקרה בו יש ספק אז אין ספק וכדאי להשתמש בתג הקנוניקל.

 

למה לא שווה לי לשכפל את התוכן?

קודם כל, מדובר במאמץ שהוא לגמרי לשווא, תוכן משוכפל יביא לתוצאה ההפוכה מבחינת קידום האתר ומלבד הענישה מצד גוגל, יהרוס את כל מאמצי הקידום של האתר בכללותו. מעבר לכך, כמו שציינו קודם, תוכן משוכפל, הוא גם בעיה משפטית, אשר עלולה להביא לתביעה משפטית במאות אלפי שקלים.

 

אז מה עושים? רוכשים תוכן מקורי!

תוכן מקורי הוא תוכן בעל ערך ואם הוא כתוב בצורה שמתעלה על המתחרים, אז התוכן יתפוס מיקומים יפים בגוגל ויביא תנועה איכותית לאתר. אתם בהחלט יכולים לכתוב את התוכן לבד. אולם, הדבר דורש השקעה של שעות ולא תמיד יש לבעלי העסקים את הזמן, או היכולת הדרשות לכתיבה.

אם ניתן לאדם ללא שום ידע בתחום ה- SEOלכתוב מאמר, סביר להניח שהתוכן לא יהיה כתוב בצורה שגוגל דורש, מבחינת פסקאות, כמות מלל לכל פיסקה, כללי פיסוק וכו’. לכן, אנחנו ממליצים למצוא חברה אשר מספקת כתיבת תוכן איכותי שיוביל לתוצאות הרצויות מבחינת קידום האתר.

 

איך נבדוק שהתוכן שלנו מקורי?

קיימות כמה דרכים לבדיקת התוכן:

  1. להעתיק כמה פסקאות קצרות ולהריץ עליהם חיפוש בגוגל. אם תמצא תוצאה שהיא אותו דבר, אז נדע כי מדובר בתוכן משוכפל.
  2. תוכנה לבדיקת תוכן, כמו לדוגמא com. אולם השירות הוא בתשלום, אבל מדובר על מחירים נמוכים מאוד. בכמה דולרים בודדים נוכל לבדוק אם הכותבים שלנו עושים את עבודתם נאמנה.

 

רכישת תכנים מקוריים בחנות חותם המילה

חותם המילה עוסקת  בכתיבה איכותית. ומספקת שירותי כתיבה לאתרי המסחר מהגדולים בארץ, בנוסף לכך, חותם המילה מתמחה גם בכתיבת תוכן לאתרי הייטק בארץ ובעולם, אתרי רפואה ועורכי דין, כתיבת תכנים לאתרי שירותי ניקיון ואחזקה ועוד.

שיטת העבודה שלנו עובדת באופן הבא, החלק הראשון הוא, קבלת מילת המפתח מהלקוח ועשיית מחקר על אותה מילה ביחס לעשרת המתחרים הנמצאים בדף הראשון. בשלב הבא, הלקוח יקבל המלצות למילות חיפוש נוספות ולאחר אישור הכותבים המוכשרים שלנו יתחילו במלאכת הכתיבה. אנו מזמינים אותכם לרכוש אצלנו בחנות, תוכן מקורי ואיכותי ולהתרשם בעצמכם מהרמה והאיכות.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן