איך לכתוב תוכן בהתאם למדד E-A-T

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם וככזה, הלקוח שלו הוא הגולש המחפש שאילתה כלשהי, במטרה למצוא תשובה לשאלה שלו. עם השנים, גוגל הבינה כי הגולשים רואים בגוגל, אורים ותומים והאתרים שגוגל מציע במיקומים ראשונים נתפסים מומחים ומקצועיים ולכן, גוגל מציב לאתרים מתחומים מסויימים מאפיינים שהן חייבים לעמוד בהם. מה זה אומר? סקרנו כל מה שצריך לדעת במאמר שלפניכם.

 

רגע. אבל איך גוגל עושים את זה?

אז קודם כל, לגוגל יש צוות שהמטרה שלו היא, לגלוש כמה שיותר ברחבי הרשת ולהביא תובנות שישפרו את האלגוריתם. כך, בכל פעם גוגל משפרת עוד ועוד את הדיוק ואת מהימנות האתרים.

עם השנים גוגל הבין שלא כל תחומי העיסוק שווים ויש נושאים שחשיבות המידע בהם גדולה יותר. כך לדוגמא אתר שעוסק שתחום הפנסיה, לא שווה ערך לאתר שעוסק באופנה. לכן, גוגל הגדיר תחומים שהם YMYL=Your Money Your Life שאלו בעצם תחומים כמו רפואה, פנסיה, מניות, נדל”ן, עריכת דין שנחשבים לכאלו שהמידע בהם עלול להשפיע על הגולש לטווח הארוך.

אז מה אתרי YMYL צריכים לעשות כדי להיות מקודמים במקומות גבוהים? לכתוב תכנים שיעמדו במודלE.A.T  שזה ראשי תיבות של:

EXPERTISE – מומחיות

AUTHORITAIVENESS – סמכותיות

עורכי דין ורופאים - חותם המילה

 

מה אומר מודל E.A.T?

אם גם האתר שלכם עוסק בתחומים מהותיים בחיים, כדאי שתכירו מאוד טוב את מודל E.A.T.

 

חתימת מחבר - חותם המילה

 

מה זה אומר מומחיות?

 

עניין המומחיות מתייחס לכותב של התוכן, האם הכותב מומחה בתחומו? צריך להבין כי אם גולש מחפש בגוגל מידע מהתחום המשפטי, הוא לא מעוניין לקבל תוצאות של כותבים שהם אינם עורכי וזה בדיוק מה שהמודל בא למנוע. לכן, חשוב להדגיש מי הוא הכותב.

לכן נדאג לתת בסוף המאמר פרטים על הכותב כגון תוארו, ניסיונו וכו’. שימו לב, אם הכותב אינו מוכר כל כך, ניתן לתת אזכורים של שמו במאמרים שונים ברחבי הרשת, כדי שגוגל יזהה שאכן מדובר על מומחה בתחומו.

 

מה זה אומר סמכותיות?

סמכותיות היא מילה רחבה מאוד, אבל כשאנחנו מדברים על סמכותיות בהקשר של E.A.T, מדובר על הפניות מאתרים אחרים לאתר שלנו. למה בעצם? תחשבו על זה ככה, אתר יפנה לאתר שלכם, רק אם התוכן בו טוב ומשמעותי לגולש. זה מה שגוגל מבין כשאר אתרים אחרים מפנים אליכם.

 

מה זה אומר אמינות?

המטרה של אמינות היא להגן על הגולש. גוגל בודק את המידע המוצג ומנתח האם מדובר על מותג אמין. האמינות מתייחסת גם לנושאים כגון אתר מאובטח עם תעודת SSL, תקנון אתר איכותי, פרטי התקשרות וכד’.

 

Google My Business

עמוד של גוגל מי ביזנס יכול לעזור בשלושת הפרמטרים של E.A.T, במיוחד אם יש בו ביקורות טובות. בנוסף לכף, הוא גם יכול להוות אינדיקציה לעסק יציב.

 

עמודים דלים  או כפולים

דאגו כי באתר לא יהיו עמודים דלים בתויכן, במידה ויש, תדאגו למחוק אותם, או להוסיף להם מלל באיכות גבוהה. תוכן כפול, יכול לפגוע במדד האמינות.

 

פורומים מקצועיים

ניתן לשלב בלוג, או פורום באתר, אבל, חשוב מאוד שאלו יהיו מנוהלים, ללא ספאם.

 

חווית המשתמש

חווית המשתמש אומנם לא רק מתייחסת לעדכון של גוגל, אלא קשור לכלל נושא ה-SEO. מה חשוב מבחינת חווית המשתמש?

  • זמני טעינה מהירים
  • ניווט קל ונוח
  • הארכת זמני שהייה באמצעות תכנים איכותיים

 

לסיכום

עדכון ה- YMYL, לצד מודל ה-E.A.T,  הביא לסטנדרט חדש באתרים אשר עוסקים בתחומי חיים מהותיים, כמו לדוגמא, אתרים פיננסים, אתרי רפואה, אתרי חקיקה ואפילו אתרי חדשות.

בתור מנוע חיפוש, גוגל מעוניין להביא לגולשים מידע אמין, אשר נכתב על ידי מומחים ומתפרסמים באתרים סמכותיים. לכן, כדאי שתדאגו ליצור תוכן אשר יעמוד בכללים, שכן מדד EAT ישפיע באופן ישיר על דירוג האתר בגוגל.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן