כתיבת תוכן פיננסי

גוגל רואה במי שכותב תוכן פיננסי כמי שיש לו אחריות גדולה בהרבה מאשר מי שכותב תוכן הקשור לאופנה או ביוטי לדוגמא. הסיבה היא, שלתוכן פיננסי עלולה להיות השפעה אורכת טווח על חיי הגולש, כלומר תחום מעולמות ה-YMYL. YMYL=Your money your life אלו בעצם תחומים שגוגל מחשיבה כ-“משני חיים” ויש להם השפעה על הכלכלה, הרווחה והחיים של הקורא.

 

ואיך זה מתקשר אלינו?

במילים אחרות, גוגל אומר לבעלי האתרים וכותבי התוכן, כי אתרים אשר עוסקים בתחומי הרפואה, עריכת דין, או אתרים פיננסים אשר עוסקים בכסף (כמו פנסיה או מניות) שלנו ידורגו למקומות גבוהים אך ורק אם יעמדו בכללי  EAT.

כשאנחנו אומרים EAT הכוונה היא לאלמנטים הבאים:

  • מומחיות (Expertise)
  • סמכותיות (Authority)
  • אמינות (Trustiness)

 

למה גוגל מתכוון כשהוא אומר מומחיות?

הכוונה היא שגוגל מעוניין שהתוכן ייכתב על ידי מומחה בתחומו. לדוגמא, אם מדובר על מאמר בתחום הרפואה, כדאי שכותב המאמר יהיה בעל תואר רלוונטי. איך מייצרים מומחיות?

  • מאמרי עומק באתר – מאמרים מקצועיים המיועדים לקולגות בתחום. וכוללים בתוכם מונחים מקצועיים והסברים.
  • בניית קישורים – קישורים מאתרים סמכותיים מהתחום, שייקשרו לאתר שלנו.
  • שימוש בסכמה – גוגל מגדיר איך הוא רוצה שהמאמר יכתב ברמה הטכנית על מנת שיוכל לסרוק אותו בקלות וביעילות. חשוב להשתמש בסכמה הרלוונטית.

הרציונל מאחורי הדרישה למומחיות היא, שגוגל דואג קודם כל ללקוחות שלו, שהם הגולשים. לכן, גוגל רוצים לוודא כי האדם שכותב את התכנים מבין על מה הוא כותב ולא יטעה את הגולשים. במידה והכותב, אינו מומחה בתחום, גוגל ידאג כי האתר לא יעלה גבוה בדירוגים.

 

למה גוגל מתכוון שהוא דורש סמכותיות?

מונח הסמכותיות הוא מונח מעט אמורפי. גוגל לא מגדירה באופן חד משמעי מה זה סמכותיות ולא ברור מה המדדים שתומכים בזה. ישנם אתרי “רשמיים” מטעם הממשלה לדוגמא, שברור שהם סמכותיים, אבל אם נעבוד לפי הסמכותיות שגוגל דורש, נבין שעל מנת לייצר סמכותיות, חשוב שהאתר יקבל הפניות מאתרים חיצוניים, כלומר, בניית קישורים.

נניח רואה חשבון, יקבל קישורים מאתרי כלכלה מובילים, וכן משרדי רואי חשבון אחרים. אז הדבר מעיד על סמכותיות וגוגל תדרג אותו בעל סמכות בתחומו, מה שיגרום לאתר לעלות גבוה יותר בחיפושים.

 

למה גוגל מתכוון במונח אמינות?

אתר אמין הוא אתר מאובטח המשתמש בפרוטוקול של HTTPS, שהוא פרוטוקול מאובטח למשתמשים. כמו כן, אתר אמין משתמש בתקנון שימוש באתר, לכן נכניס תקנון שימוש באתר עם תאריך עדכון עדכני שלו. לצד זאת, חשוב שיהיו פרטי קשר שלכם באתר, לרבות כתובת, טלפון ובמידה ויש רשתות חברתיות גם קישור לעמודים.

אם אתם רוצים לחזק את אמינות האתר עוד יותר, כדאי לדאוג לעמודי סושיאל פעילים, המייצרים מצב בו יש אזכורים של העסק שלכם ברחבי הרשת.

 

גוגל פועלת למען הגולשים

גוגל רוצה שאנשים אשר מחפשים מידע, יקבלו את המידע האיכותי והמדויק ביותר, המבוסס על המקצועיות של כותב המאמר. בסופו של דבר, אלו תחומים אשר יכולים להשפיע על חיי הגולש וגוגל מבינה את גודל האחריות שיש לה.

 

מה זה אתרים כלכליים?

תחום הכלכלה הוא תחום רחב, החולש על תתי תחומים:

  1. אתרים של רואה חשבון
  2. אתרים של יועצי מס
  3. אתרים המתעסקים בייעוץ משכנתאות
  4. אתרים העוסקים במתן הלוואות
  5. אתרים העוסקים במסחר בשוק ההון
  6. אתרים של חברות וסוכני ביטוח
  7. מגזינים כלכליים

 

אלו רק חלק מסוגי האתרים הנחשבים כאתרים כלכליים. כל האתרים מהסוג הזה, חייבים לכתוב תוכן בהתאם לכללים ולסדר את האתר בהתאם לסכמות שגוגל מציע (מבחינה טכנית) על מנת לקבל דירוג איכותי.

 

לדוגמא:

  1. לדאוג שיהיה מספר טלפון באתר וכתובת המשרדים.
  2. כתובת EMAIL ייחודית, שמורכבת משם הדומיין (Email משרד)
  3. אודות המחבר, שיופיע ליד כל פוסט כמו בדוגמה שנתנו לעיל בהתאם לסכמה שגוגל מבקש

 

מאמרים מומלצים לתוכן פיננסי

חשוב לשלב סוגי מאמרים שונים, על מנת להגיע לדירוג איכותי ומיקום גבוה:

 

מאמרים אינפורמטיביים

מאמרים אשר כל מטרתם היא לתת מידע וערך לגולש. כלומר, מאמר אשר מסביר על ההבדל בין הריביות במסלולי המשכנתא. כמובן שנרצה להוסיף במאמרים מהסוג הזה גם טקסטים שיווקיים, על מנת להניע את הגולשים לפעולה.

 

מאמרים מקצועיים

מאמרים מקצועיים הם חובה באתר פיננסי, גם באתר עצמו וגם באתרים חיצוניים המפנים אליו. מאמרים מקצועיים הם מאמרים שמטרתם היא לשפר את המומחיות של האתר מבחינת גוגל. חשוב לשלב בגוך המאמר מינוחים מקצועיים ומחקרי עומק, כולל הפניות. מאמרים אלה מכוונים בעיקר לקולגות מהתחום ופחות לקורא שאיננו מהתחום.

 

מאמרים שיווקיים

המטרה העיקרית של מאמרים מהסוג הזה היא קריאה לפעולה. כלומר, השאיפה שלנו היא לגרום לאנשים להשאיר את פרטיהם בטופס הליד, או להתקשר לבית העסק. תוכן שיווקי עובד על מנגנון קבלת ההחלטות של בני האדם וחשוב שמאמר מהסוג הזה יעורר רגש כלשהו. לדוגמא, פניה לרגש גורמת לאנשים לקבל החלטה יותר מפניה להיגיון וכך גם נמצא במחקרים העוסקים בתחום של שכנוע וקבלת החלטות.

 

האם כדאי לי לכתוב את התוכן בעצמי או לפנות לכותב תכנים?

אנשים רבים יודעים לכתוב תוכן טוב ונכון. אם אתם בקיאים בהגהה ולשון, יודעים לבטא את עצמכם בכתב וגם מבינים את כללי כתיבת תכנים (SEO), אז אתם בהחלט יכולים לכתוב את התוכן בעצמכם.

אבל, אם אתם לא בטוחים מה ואיך לעשותת את זה, בעיקר מהבחינה הטכנית, אתם לא תצליחו להגיע לתוצאות שאתם רוצים וחבל. אם אין לכם את הידע, או הזמן לכתוב, אל תדאגו! ניתן לכותבי התוכן המוכשרים שלנו לכתוב עבורכם. יש לנו ניסיון עשיר והמאמרים שלנו מדורגים במיקומים גבוהים בגוגל במגוון תכנים פיננסיים.

 

איך זה עובד?

בשלב הראשון, הלקוח מעביר לנו את הנושא עליו הוא מעוניין לכתוב מאמר ובאיזה אורך הוא רוצה אותו. לאחר קבלת ההנחיות מהלקוח, אנו עושים מחקר מילות מפתח כדי להבין מה הרלוונטיות שלהן. לצד זאת, נבדוק מה הכמות הנדרשת של המלל בהשוואה לעשרת המתחרים הראשונים בגוגל.

בשלב האחרון ולאחר אישור מצד הלקוח, נתחיל בעבודה הכתיבה אשר בסופה נספק מאמר שיתעלה בכל פרמטר על המתחרים. רוצים להגיע למקומות הראשונים בגוגל? צרו איתנו קשר עוד היום.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן