מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי ?

מאמר מקצועי ומאמר קידומי - חותם המילה

מאמרים מקצועיים ומאמרי קידום, הם שני סוגי תכנים שונים, אשר לכל אחד מהם מטרות שונות. במאמר הבא, נסביר לעומק על ההבדלים בין סוגי התכנים האלו ובין המטרות השונות שהם צריכים להשיג.

 

מאמרים המיועדים לקידום אתרים

מאמרי קידום אתרים, מכונים גם מאמרי SEO. המטרה של מאמרים מהסוג הזה, היא להוציא קישור מאתר מסויים לאתר שלכם. איך עושים את זה בפועל? לצורך הדוגמא, ניקח מקדם אתרים, המעוניין לקדם אתר בתחום הדרכונים הפורטוגלים.

על מנת לתפוס את תשומת הלב של הגולשים, נבחר בכותרת מעוררת חשק להמשיך ולקרוא, כמו לדוגמא, מחיר להוצאת דרכון פורטוגלי. מתוך הבנה שאנשים רבים המעוניינים להוציא דרכון פורטוגלי, מתעניינים במחיר של התהליך.

אז כתבתם מאמר שיצא מעולה, אתם גם יודעים איפה למקם את הלינק לאתר שלכם בתוכו (לרוב עדיף לשלב במילת מפתח), אבל איך גורמים לאתרים לשתף את התוכן הזה? אז ישנן דרכים רבות להשיג קישורים חיצוניים, כאשר הפופולרית ביותר היא, החלפת קישורים, או קניית קישורים. החלפת קישורים מתבצעת בין אתרים שונים, מעין ברטר. בנוסף לכך, ניתן גם לרכוש כתבות ממומנות במגזינים או אתרים מקצועיים.

 

מה בנוגע לאיכות המאמר?

מבחינת איכות כתיבת מאמרים לקידום אתרים, לא מדובר על מאמרים מחקריים, הדורשים מחקר מתחרים והבנה מי קהל היעד שלנו. יחד עם זאת, אסור בשום פנים ואופן “לזלזל” בתוכן הזה. חשוב לדאוג כי המאמר יהיה קריא ומעניין, על מנת שלא ניצור מאמר ספאמי.

בכל אופן, אם אנו משווים בין האיכות של מאמר קידומי, לעומת מאמר מקצועי, ברור כי מאמר מקצועי ידרוש מחקר מעמיק יותר ואפילו הרבה יותר. הסיבה לכך היא שמאמר מהסוג הזה בא לעלות את המוניטין שלנו כמקצוענים בתחומנו, לעומת מאמר קידומי, שהמטרתו היא לקדם ביטויים מסוימים, דבר שמצריך פחות מחקר מקדים לפני הכתיבה.

 

מאמרים מקצועיים

 

כאשר אנו מדברים על מאמרים מקצועיים, אנו מדברים על הליך מעמיק, הדורש מחקר מקדים לפני הכתיבה, מציאת המקורות רלוונטיים, הגדרת קהל יעד, בדיקת מתחרים והבנה מעמיקה של הנושא, על מנת להביא ערך מוסף בתוך המאמר ואפילו “חדשנות” בתחום. המטרה של כל הפעולות הללו זה לצייר את עצמנו כאוטוריטות בתחום.

למה בכלל צריך מאמרים מקצועיים? קודם כל, לכל אחד חשוב להיות מקצוען בתחומו וזה מה שמאמרים מקצועיים עושים, הם מפגינים את הידע שלכם.

לצד זאת, גוגל לאחרונה הגדיר תחומים כמו רפואה, מניות, פנסיה, פלסטיקה וכד’, כתחומי YMYL, שזה בעצם ראשי התיבות של Your Money, Your Life. אלו תחומים שבעיני גוגל, עלולים להשפיע על החלטות הגולש ואלו, ישפיעו על המשך חייו. לכן, כחלק מהדברים שגוגל דורש על מנת לקדם אתרים בתחומים האלו זה סמכותיות ומומחיות. הדרך הפופולרית והחשובה ביותר להשיג סמכותיות ומומחיות, זה באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים.

בנוסף לכל אלו, אם להיות כנים, כאשר גולש מקבל את הרושם שהוא קורא תוכן של מקצוען, רמת האמון בכותב עולה וגורמת גם לרכישת מוצר או שירות בצורה עקיפה. אם תחשבו על כך, זה מאוד הגיוני. אם יש משהו שהייתם רוצים שרופא יפגין זה ידע.

 

אז מה ההבדל בין מאמר קידומי למאמר מקצועי?

מאמרים לקידום אתרים כתיבת מאמרים מקצועיים
מיקום המאמר יהיה באתר חיצוני, בהתאם לפרופיל בניית הקישורים שלכם. מיקום המאמר יהיה אצלנו באתר (לרוב בבלוג)
המחקר המקדים פחות קריטי והדגש, הוא יותר על מבנה תקין של המאמר, עם יצירת עניין במאמר וכמובן, לשלב לינק לאתר שלכם. חייב להיות מחקר מקדים דקדקני ומקיף.

 

מה כמות המילים המומלצת לכל אחד מסוגי המאמרים?

לרוב, מאמר לקידום אתרים יתחיל מ-400 מילים. ההמלצה שלנו היא, לרכוש מאמרי קידום הכוללים 600 מילים לכל הפחות. הסיבה היא, שכמות כזו של מילים, תעשה את עבודתה נאמנה ותקדם את האתר למיקומים גבוהים.

במאמרים מקצועיים, הדרישה לכמות גדולה יותר של מילים מובנת. מאמר מקצועי הוא מאמר מפורט ומעמיק, שנועד לקדם את העסק שלנו. לכן, חשוב להשתמש במאמרים של לפחות 1000 מילים ויותר, על מנת לקבל אפקט טוב בקידום המאמר.

 

האם ניתן להשתמש במאמר מקצועי כמאמר קידומי?

לרוב מקדמי אתרים לא עושים זאת, מכיוון שמדובר במאמרים יקרים יותר. יחד עם זאת, אם אנו מתכוונים להעלות את המאמר הקידומי בעיתון מקצועי, או בעיתון ארצי פופולרי איכותי, עם הרבה קוראים, אנו בהחלט ממליצים לכם להשקיע במאמר מקצועי, שכן חלק מפעולות הקידום זה להוציא קישורים ולאזכר את שמנו כמקצוענים, גם ברחבי הרשת.

 

לסיכום

לפני שאתם בוחרים אם לכתוב מאמר קידום או מאמר מקצועי, תתחילו קודם כל להבין, מה המטרה שלכם? אם המטרה שלכם היא לקדם ביטויים מסוימים במאמר קיים, מומלץ לבחור במאמרי SEO. אלא אם רכשתם כתבה בעיתון גדול, במקרה כזה כדאי לשקול לעבוד עם מאמר מקצועי ובו לשלב את הקישורים.

המטרה של מאמר מקצועי לעומת זאת, זה למתג אותנו כמקצוענים. מטרת המאמר היא, להבליט את היתרונות של המוצר / שירות שלנו ולפרט עליהם בצורה מעמיקה ומקצועית, תוך הפניה למקורות התומכים בכתיבה שלנו.

במערכת דיגיפארם תמצאו עשרות כותבי תוכן, מהטובים ביותר בתחום ובעלי ניסיון רב ועשיר בכתיבת מאמרי קידום וכמו כן, גם מאמרים מקצועיים.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן