מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי ?

מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי?

מאמרים מקצועיים ומאמרי קידום הם שני סוגי תכנים שונים אשר לכל אחד מהם מטרות שונות.

 

מאמר מקצועי ומאמר קידומי - חותם המילה

במאמרים לקידום אתרים המטרה היא לקדם מילות מפתח באתר שלנו. קידום זה נעשה על ידי הכנסת תוכן באתרים רלוונטיים שונים, כאשר התוכן נועד קודם כל לגוגל, מבחינת מבנה האתר, כותרות, הכנסת מילות המפתח הרלוונטיות, והכל עם דגש על כך שהמאמר יהיה קריא ומעניין (הגישה שלנו).

 

במאמרים מקצועיים  המטרה היא לעלות את המוניטין שלנו כמקצוענים בתחום שלנו.

המאמרים המקצועיים מתפרסמים באתרנו להבדיל ממאמר SEO המתפרסם באתרים חיצוניים.

 

כמו כן, לרוב, אנו נשתמש במאמרי SEO  על מנת לקדם את המאמרים המקצועיים שלנו ולעלות את קצב המכירות באתרנו.

 

במאמר זה נתייחס בהרחבה להבדל בין שני סוגי מאמרים אלו ונעמוד על השוני בהם.

מאמרים לקידום אתרים:

 

בעצם המטרה של מאמרים לקידום אתרים אשר מכונים גם מאמרי SEO, היא להוציא קישור מאתר רלוונטי אחר, לאתרנו.

איך הדבר נעשה בפועל, להלן דוגמה:

 

לצורך העניין ניקח מקדם אתרים אשר מעוניין לקדם אתר בתחום של דרכונים פורטוגלים בביטוי המפתח, מחיר להוצאת דרכון פורטוגלי.

 

תשומת ליבכם כי אותו מאמר שיקרא – מחיר להוצאת דרכון פורטוגלי לרוב יהיה המאמר המקצועי שישווק את אתרנו ויציג אותו כמקצוענים בעיני הגולש.

 

לאותו מקדם אתרים, ישנן פעולות רבות שעליו לעשות על מנת לקדם את האתר.

 

חלקן הגדול של הפעולות נעשות בתוך האתר (פעולות On site) כגון: אופטימיזציה של כותרות, טייטלים, קישורים פנימיים ועוד הרבה פעולות שונות.

 

בנוסף לפעולות אלה צריך גם מקדם האתר לבצע פעולות חיצוניות (Off site) שאחת מהפעולות החיצוניות היא להשיג קישורים חיצוניים לאתר אותו הוא רוצה לקדם. בדיוק בנושא זה של השגת קישורים חיצוניים נכנס העניין של מאמרי SEO.

 

ישנן הרבה דרכים להשיג קישורים חיצוניים כאשר הפופולרית ביותר היא על ידי החלפת קישורים בין מקדמים או בעלי אתרים שונים וכן על ידי רכישה של כתבות ממומנות במגזינים ואתרים מקצועיים.

 

לצורך העניין נניח כי אותו מקדם אתרים רכש בעיתון X קישור לאתרנו. על מנת שניתן יהיה להכניס את הקישור אותו רכש, יצטרך מקדם האתר לכתוב או להזמין מאמר קידומי בכדי להכניס את המילה “דרכון פורטוגלי” + הקישור לדף אותו הוא מעוניין לקדם.

כפי שניתן לראות, בעצם מדובר במאמר שכתבנו או רכשנו ושמנו אותו באתר אחר עם רלוונטיות לאתר שלנו.

 

מה בנוגע לאיכות המאמר?

 

מבחינת איכות כתיבת מאמרים לקידום אתרים (SEO), לא מדובר במאמרים אשר נעשה להם מחקר מתחרים ובדיקת מיהו קהל היעד שלנו. יחד עם זאת, יש לדאוג כי המאמר יהיה קריא ומעניין על מנת שלא ניצור מאמר ספאמי.

 

בכל אופן, אם אנו משווים בין האיכות של מאמר קידומי אל מול מאמר מקצועי, ברור כי מאמר מקצועי ידרוש מחקר מעמיק יותר. הסיבה לכך היא שמאמר זה בא לעלות את המוניטין שלנו כמקצוענים לעומת מאמר קידומי שהמטרתו היא לקדם ביטויים מסוימים באתר שלנו דבר שמצריך פחות מחקר מקדים לפני הכתיבה.

 

זכרו! למרות ההפחתה בחשיבות מאמר קידומי עדיין רצוי שיהיה איכותי ומעניין על מנת לא ליצור תוכן ספאמי.

 

מאמרים מקצועיים:

 

כאשר אנו מדברים על מאמרים מקצועיים, מדובר בהליך אשר כולל מחקר מקדים לפני הכתיבה, כגון: מציאת המקורות הרלוונטיים לכתיבת המאמר, הגדרת מי הוא קהל היעד אשר יקרא את המאמר, בדיקת מתחרים וכן הבאת ערך מוסף במאמר שלנו. המטרה של כל הפעולות הללו הן להציג את עצמנו כאוטוריטות בתחום.

 

לשם הדוגמא ניקח מקדם אתרים אשר מקדם אתר של רופא שיניים ורוצה לקדם את הביטוי “השתלות שיניים”. לצורך קידום האתר, יכתוב  המקדם מאמר מקצועי העוסק בתחום השתלות השיניים.  מדובר במאמר שהכותב יצטרך לעשות עליו מחקר מקדים כגון מי קהל היעד, איזה שתלים המרפאה מציעה, שיטת ההשתלה ויתרונותיה, יתרונות החומרים מהם עושים את השתלים וכן הפניות למקורות מדעיים ועוד…

 

כפי שניתן לראות, מדובר במאמר שיורד לפרטי פרטים, כאשר הדגש פה הוא הבאת ערך מוסף לגולש, כך שהוא יגיד בסוף זה כתבה שנכתבה על ידי מקצוען.

 

כאשר גולש מקבל את הרושם שהוא קורא תוכן של מישהו שהוא מקצוען, רמת האמון בכותב עולה וגורמת לאותו גולש אשר צריך השתלת שינים לפנות לאותו מקצוען שיטפל בו. אם תחשבו על כך, מי היה רוצה להיות מטופל על ידי רופא שלא מצטייר בעיניו כמקצוען?!

 

אם נסכם עד כאן את ההבדלים שעמדנו עליהם במאמר זה אנו נראה:

 

 

מאמרים לקידום אתרים מאמרים מקצועיים
מיקום המאמר באתר חיצוני מיקום המאמר אצלנו באתר (בבלוג)
המחקר המקדים פחות קריטי והדגש, הוא יותר על מבנה תקין של המאמר, עם יצירת עניין במאמר. חייב להיות מחקר מקדים דקדקני ומקיף.

 

נושא נוסף הקשור ל- כתיבת תוכן הוא כמות המילים הנדרשת בכל אחד מסוגי המאמרים ועל כך בפסקה הבאה.

 

מה כמות המילים המומלצת  לכל אחד מסוגי המאמרים?

 

לרוב, מאמר לקידום אתרים יתחיל מ – 400 מילים. כאשר המלצתנו היא לרכוש מאמרי קידום בעלי 600 מילים לכל הפחות. מניסיוננו העשיר, אנו יודעים כי כמות זו של מילים תעשה את עבודתה נאמנה ותקדם את האתר למקום הראוי לו.

 

במאמרים מקצועיים, הדרישה לכמות גדולה יותר של מילים מובנת. מאמר מקצועי הוא מאמר מפורט ומעמיק שנועד לקדם את העסק שלנו. ההמלצה שלנו היא להשתמש במאמרים של לפחות 1000 מילים ויותר על מנת לקבל אפקט טוב בקידום המאמר.

קראו גם >> כתיבת תוכן לעסקים קטנים: כל התוכן במקום אחד!.

 

בחברת חותם המילה אנו יודעים לבדוק כמה מילים נצטרך לעלות בתוכן המאמר ביחס לעשרת המתחרים בעמוד הראשון. במידה והנכם מעוניינים לדעת כמה מילים כדאי לכם לכתוב במאמר אתם מוזמנים להשאיר לנו מייל ואנו נשמח לעזור. קראו גם >> 10 טיפים לכתיבת מאמר מוצלח!

 

האם ניתן להשתמש במאמר מקצועי כמאמר קידומי?

 

לרוב מקדמי אתרים לא עושים זאת היות ומדובר במאמרים יקרים יותר. יחד עם זאת, אם אנו מתכוונים לעלות את המאמר הקידומי בעיתון מקצועי או בעיתון ארצי פופולרי איכותי עם הרבה קוראים, אנו בהחלט ממליצים לכם, להשקיע במאמר מקצועי, שכן חלק מפעולות הקידום הוא להוציא קישורים ולאזכר את שמנו כמקצוענים גם ברחבי הרשת.

 

נקודה נוספת היא שלרוב אנו נקדם מאמרים מקצועיים בעזרת מאמרי SEO.

אם נחזור לדוגמא עם מקדם האתרים בראשית מאמר זה, אשר בדוגמה רצה לקדם את המאמר, מחיר להוצאת דרכון פורטוגלי.

אותו מאמר מחיר להוצאת דרכון פורטוגלי הוא בעצם המאמר המקצועי. אשר אותו נקדם בעזרת מאמר לקידום.

 

לסיכום:

 

ההבדלים בין מאמרי קידום לבין מאמרים מקצועיים מסתכם במה אנו מנסים להשיג. אם המטרה שלנו היא לקדם ביטויים מסוימים במאמר קיים הרי שנבחר במאמר SEO, אשר הדגש בו הוא על מבנה התוכן בצורה נכונה, כך שיותאם לגוגל, הכנסת מילות המפתח וכן לגרום למאמר להיות מעניין.

 

אם מטרתנו למתג אותנו כמקצוענים הרי שנבחר במאמר מקצועי, אשר יבליט את היתרונות של המוצר / שירות שלנו, יפרט עליהם בצורה מעמיקה ומקצועית תוך הפניה למקורות ועוד.

 

בחברת חותם המילה תמצאו עשרות כותבי תוכן מהטובים ביותר בתחום בעלי ניסיון רב ועשיר בכתיבת מאמרי קידום וכן מאמרים מקצועיים.

אתם מוזמנים להיכנס לחנות שלנו ולהזמין תכנים אונליין.

למעבר לרכישת המוצר

מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי - חותם המילה
כתבות נוספות
שתפו אותנו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
תגיות
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      gw7nygym Get 20% off
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן