10 טיפים לכתיבת מאמר מוצלח!

כל בעל עסק אינטרנטי יודע כמה חשוב התוכן שהוא מעלה לאתר האינטרנט שלו ומדוע עליו  להקפיד על כתיבה נכונה ואיכותית. מעבר לחזות העסק וכפי שהוא מוצג במונעי החיפוש והרשות השונות,

 

הרי שאיכות התוכן משפיעה אף על דירוג האתר שלכם על ידי גוגל וקידומכם יקבע בין היתר באמצעות וכן איכותי ומילות מפתח נכונות.

 

אם כן, כיצד יש לכתוב מאמר ותוכן באופן נכון, תוכן כזה שימשוך את הקורא ויסקרן אותו להמשיך הלאה ואף בסופו של דבר לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים.

 

במאמר זה נסקור עשר פעולות בסיסיות שיש להקפיד בעת כתיבת תוכן או מאמרים לאתר האינטרנט.

 

תוכן מוצלח - חותם המילה

 

שגיאות כתיב וכל הכרוך בכך:

 

יש לזכור כי התוכן המופיע באתר האינטרנט זהו למעשה הפנים והחזות של העסק שלכם. תוכן מדבר, הוא מעביר מסר ולבסוף גם משכנע את הקורא לרכוש מכם את השירותים שלכם.

 

הקפדה על כלל זה זוהי למעשה הפעולה הבסיסית הראשונה שיש לבצע כשניגשים לכתוב תוכן דיגיטלי.

 

כתיבה עם שגיאות כתיב תציג אתכם באור שלילי ואף תגרום לגולש לזלזל בכם וכמובן לא לרכוש את שירותכם. שגיאות כתיב יכולות לבוא במובן גם של שימוש לא נכון בזכר ונקבה.

 

כך לדוגמא אם ברצונכם לרשום “ישנם דרכים המשפיעות” שימו לב כי המילה דרך היא נקבה ולכן הכתיבה הנכונה היא “ישנן דרכים”.

 

שגיאות כתיב יכולות לבוא לביטוי אף בהוספת האות י’ במקום שאין בו צורך או הוספת האות ו’. חשוב להקפיד ככל שניתן על כתיבה ללא שגיאות כתיב או הוספת איות שאינו מתאים.

הקפדה על שימוש נכון בזכר ונקבה תציג אתכם באור חיובי ותגרום לקורא להעריך אתכם.

 

דעו מיהו קהל היעד שלכם:

 

בטרם תחליטו איזה מאמר יעלה לאתר האינטרנט שלכם חשוב להבין מיהו קהל היעד שלכם ואיזה סוג של גולשים פוקד את העסק שלכם.

 

הבנה נכונה של קהל היעד תקל על כותב התוכן בבחירת נושא מעניין לכתיבת המאמר ותמקד אותו באופן שיגיע בדיוק בכפתורים האדומים של הגולשים שלכם.

 

הבנת סוג קהל היעד תעזור אף לעסק שלכם להיחשף לכמות גולשים רחבה יותר שכן קורא שאהב את התוכן שהעליתם ידאג להעבירו לחבריו שמן הסתם יאהבו אתו אף הם. “תגיד לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה”

קרא גם >> מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי ?

 

בחרו נושא והתמקדו בו:

 

כתיבת מאמר צריכה להיות ממוקדת וברורה ותתמקד בנושא שבחרתם לעלות. כתיבה נכונה היא כתיבה לא מפוזרת ומעורפלת אלא כתיבה המדברת על נושא אחד ברור ואחיד.

 

כך למשל אם החלטתם לכתוב על תזונה בריאה התמקדו בנושא זה ואל תערבבו נושאים אחרים. זכרו כי הקורא מחפש תוכן ספציפי, תוכן שיענה לו על שאלה או יפתור לו בעיה. ערבוב תוכן לא קשור לנושא שהעליתם יגרום לגולש לאבד מהסקרנות שלו ומהרצון שלו לרכוש בסופו של דבר את שירותכם.

 

כתבו כותרת מושכת ומסקרנת למאמר:

 

כותרת לתוכן שלכם היא למעשה השער דרכו יכנס הגולש ויתעניין במידע שאתם רוצים להעביר.

 

זכרו כי הכותרת היא הדבר הראשון שהגולש נתקל בו כאשר הוא מחפש מידע ברשתות. בימים אלה כאשר הרשת מוצפת במידע ותוכן הצורך לבלוט גובר על המון שיקולים אחרים. כותרת מעניין ומושכת תגרום לגולש להקליק על המאמר שלכם ולינוק את התוכן שברצונכם להעביר.

 

רצוי לערוך כותרת בסגנון מפתה כך שהקורא יסתקרן לדעת מה רשום במאמר. לדוגמא, אם ברצונכם לרשום על מחקר רפואי כלשהו יש לערוך כותרת ראשית בסגנון כזה: “אחרי מחקרים רבים לא תאמינו מה גילו הרופאים”. כותרת בסגנון כזה תפתה את הגולש להיכנס לגוף המאמר ולהיחשף לתוכן שברצונכם להעביר.

 

כתבו קצר וקולע:

 

עקב הפיתוח המואץ בכל הנוגע לטכנולוגיה ברשת, מנועי החיפוש עמוסים במידע ותוכן לעיתים אפילו עמוסים מידי. הקישו נושא מסוים בגוגל ומיד תראו איזו כמות עצומה של מידע נפרש בפניכם. לגולש הממוצע אין סבלנות לעיין בכמות עצומה של חומר והוא מחפש את הדבר הראשון שיבלוט לו לעין ויסקרן אותו. כתיבה קצרה וקולעת תגרום לקורא שלכם להתעניין במאמר שלכם ולא להעבירו הלאה.

זכרו כי ככל והקורא יישאר זמן ממושך באתר שלכם גוגל יבין כי זמן השהייה באתר ממושך והוא ידרג אתכם במקום גבוה יותר.

 

סדרו נכון את מבנה המאמר:

 

סדרו נכון את מבנה המאמר כך שהתוכן המועבר בו יהיה מסודר מבחינה עקבית ויעניין את הגולש. מאמר מסודר נכון הוא מאמר המוצג באופן הבא:

 

  1. הצגת משפט פתיח. משפט פתיח מעניין ומושך יגרום לקורא להסתקרן ולקרוא את התוכן שלכם.
  2. הצגת נושא המאמר. חשוב להציג בכמה משפטים במה המאמר עוסק. כך למשל, אם החלטתם לכתוב מאמר העוסק בספורט רשמו תחילה “במאמר זה אנו נבחן את יתרונות ספורט קבוצתי על פני ספורט יחידני”.
  3. תארו בפני הגולש את הפתרונות שיש בידכם להציע לו. פתרון הבעיה זהו הדבר שרוב רובם של הגולשים מחפשים. עשו זאת בדרך צנועה אך גם באופן שיבליט בפני הקורא את המקצועיות שלכם.

 

הוסיפו תוכן חזותי למאמר:

 

תוכן מילולי ללא תמונה או סרטון וידאו משול למת. לא סתם נאמר “תמונה אחת שווה אלף מילים”. לעיתים, מסר יכול לעבור הלאה דווקא באמצעות תמונה נכונה וייחקק במוחו של הגולש טוב יותר מאשר מאמר מושקע ואיכותי.

 

כתיבה יפה היא כתיבה איכותית המשולבת בתוכן חזותי, הקפידו כי התמונה תהיה קשורה לנושא המועבר במאמר ואף תעביר מסר בעצמה.

 

בדקו מה הספרות והמחקר אומרים על הנושא שבחרתם:

 

כמעט כל נושא שתכתבו עליו קיים לגביו ספרות ומחקרי רלוונטיים. מאמר איכותי הוא מאמר שמתובל בספרות ומחקר העוסקים בנושא המתדיין במאמר ומציגים את עמדת המדע לגביו.

 

טרם כתיבת המאמר יש לבדוק מה המדע אומר לגבי נושא זה ויש להציג את העניין בפני הגולש. הצגת עמידת המדע תעביר מסר חד וברור לקורא כי התוכן שלכם הוא מקצועי ואמין.

 

הקפידו על הגהה:

 

לאחר שסיימתם לכתוב את המאמר וודאו כי קריאתו נעשית בצורה חלקה וברורה כך שהמאמר יתנגן במוחו של הקורא. הגהה נכונה תוודא כי לא חסרות מילים בכתיבה או שאין שגיאות הקלדה כאלה או אחרות. בהגהה חשוב לשים לב גם לכללי התחביר כגון פסיקים וניקוד ובמידת הצורך לשנותם.

זכרו כי הגהה היא למעשה הפעולה האחרונה בעריכת המאמר בטרם יעלה לרשת ולכן חשוב לבצעה בריכוז ולא כלאחר יד. מאמר המנוסח בצורה חלקה וללא שגיאות יגרום לקורא עונג ויבין כי הושקע זמן ואנרגיה ביצירתו. מאמר שיוערך על ידי הגולש יניע אותו לפעולה ויגדיל את פעילות העסק שלכם.

 

בחרו כותב תוכן מקצועי:

 

אנו מודעים למרוץ החיים הבלתי פוסק ולקוצר הזמן שלעיתים אינו מספיק דיו. בעל עסקים לרוב אינם יכולים לכתוב מאמרים ותוכן לאתר שלהם בין היתר מסיבות של קוצר זמן או חוסר ניסיון בכתיבה.

 

בדיוק בגלל נושא זה, נכנס תפקידו של כותב מאמרים אשר בידיו הכלים המקצועיים לקדם את האתר שלכם ולהעשירו בתוכן איכותי ומאמרים מקצועיים. חשוב לבחור כותב תוכן בעל ניסיון שיש בידיו את הכלים המתאימים להניע את העסק שלכם קדימה.

חברת חותם המילה הינה חברה המתמקצעת בכתיבת מאמרים ותוכן איכותי לאינטרנט. בחברתנו נמצאים כותבי תוכן בעלי הכשרה מתאימה וניסיון רב בכתיבה.

למעבר לרכישת המוצר

10 טיפים לכתיבת מאמר מוצלח - חותם המילה
כתבות נוספות
שתפו אותנו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
תגיות
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      gw7nygym Get 20% off
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן