10 טיפים לכתיבת מאמר מוצלח!

כל בעל אתר אינטרנט, יודע כמה חשוב התוכן שהוא מעלה לאתר שלו. מעבר למסר, הידע והתוכן עצמו, חשוב גם להקפיד על כתיבה נכונה כדי להופיע במנועי החיפוש במיקומים גבוהים. כן כן, בסופו של דבר איכות התוכן משפיעה אף על דירוג האתר שלכם בגוגל. אז איך כותבים מאמר איכותי בצורה שגוגל אוהב? אספנו לכם 10 טיפים שאסור לפספס.

 

הגהה, מבנה כתיבה ודיוק

חשוב לזכור, התוכן המופיע באתר האינטרנט הוא למעשה הפנים והחזות של העסק שלכם. לכן, הקפדה על כתיבה נכונה חשובה ומשמעותית. חשוב שכותב המאמר יהיה בעל עברית רהוטה ותקנית, ידע להבחין בין זכר לנקבה וכמובן, ללא שגיאות כתיב. כתיבה עם שגיאות כתיב תציג אתכם באור שלילי ואף תגרום לגולש לזלזל בכם וכפועל יוצא מכך, לא לרכוש את שירותכם.

 

תוכן מוצלח - חותם המילה

 

דעו מי קהל היעד שלכם

לפני שתחליטו איזה מאמר לכתוב לאתר שלכם, חשוב להבין מי קהל היעד שלכם ואיזה סוג  גולשים פוקד את העסק שלכם. הבנה נכונה של קהל היעד, תקל על כותב התוכן בבחירת נושאים מעניינים ורלוונטיים לכתיבת המאמרים לאתר.

יתרה מזאת, הבנת קהל היעד, תעזור גם לעסק שלכם להיחשף לכמות גולשים רחבה יותר. בסופו של דבר, קורא שאהב את התוכן שהעליתם ידאג להעביר אותו לחבריו, שמן הסתם יאהבו אתו אף הם.

רוצים ללמוד עוד? קראו על >> מה ההבדל בין מאמר מקצועי למאמר קידומי ?

 

בחרו נושא והתמקדו בו

כתיבת מאמרים צריכה להיות ממוקדת וברורה. כתיבה נכונה היא כתיבה לא מפוזרת או מעורפלת. חשוב שבסופו של דבר הקורא יצא עם המסר שניסיתם להעביר.

למשל, אם החלטתם לכתוב על תזונה בריאה, התמקדו בנושא זה ואל תערבבו נושאים אחרים בתוך המאמר. זכרו כי הקורא מחפש תוכן ספציפי, תוכן שיענה לו על שאלה, או יפתור לו בעיה. ערבוב תוכן לא קשור לנושא שהעליתם יגרום לגולש לאבד מהסקרנות שלו, או מהרצון שלו לרכוש בסופו של דבר את שירותכם.

 

כתבו כותרת מושכת ומסקרנת

כותרת למאמר תוכן שלכם, היא סופר חשובה, בעיקר כי היא למעשה שער הכניסה דרכו יכנסו הגולשים ויתעניינו במידע אותו אתם רוצים להעביר. זכרו, הכותרת היא הדבר הראשון שהגולש נתקל בו, כאשר הוא מחפש מידע ברשתות ועל סמך הכותרת הוא יקבל החלטה האם להמשיך לקרוא.

בימים אלו, כאשר הרשת מוצפת במידע ותוכן, הצורך לבלוט גובר על המון שיקולים אחרים. כותרת מעניין ומושכת תגרום לגולש להקליק על המאמר שלכם ולקרוא את התוכן שברצונכם להעביר.

רצוי לערוך כותרת בסגנון מפתה, כך שהקורא יסתקרן לדעת מה רשום במאמר. לדוגמא, אם ברצונכם לרשום על מחקר רפואי כלשהו מומלץ לערוך כותרת ראשית בסגנון: “אחרי מחקרים רבים לא תאמינו מה גילו הרופאים”. כותרת בסגנון כזה תפתה את הגולש להיכנס לגוף המאמר ולהיחשף לתוכן שברצונכם להעביר.

 

כתבו קצר וקולע

מנועי החיפוש עמוסים במידע ותוכן, לעיתים אפילו עמוסים מידי. אם תעשו כל שאילתא בגוגל, תבינו מיד את נפחי המידע העצומים המתקבלים בקליק. אם נודה באמת, לגולש הממוצע אין סבלנות לעיין בכמות עצומה של חומר והוא מחפש את הדבר הראשון שיבלוט לו לעין ויסקרן אותו. כתיבה קצרה וקולעת תגרום לקורא שלכם להתעניין במאמר שלכם ולא לדפדף הלאה.

זכרו, ככל שהקורא יישאר זמן ממושך באתר שלכם, גוגל יבין כי זמן השהייה באתר גבוה, מבחינת גוגל המשמעות היא שיש לגולשים עניין והוא ידרג אתכם במקום גבוה יותר.

 

סדרו נכון את מבנה המאמר

חשוב שהתוכן  המועבר במאמר שלכם יהיה מסודר. מה זה אומר?

  1. הצגת משפט פתיחה שמסביר בכמה מילים מה יהיה במאמר. משפט פתיחה מעניין ומושך יגרום לקורא להסתקרן ולקרוא את התוכן שלכם.
  2. הצגת נושא המאמר. חשוב להציג בכמה משפטים במה המאמר עוסק. כך למשל, אם החלטתם לכתוב מאמר העוסק בספורט מומלץ לפתוח עם משוה בסגנון: “במאמר זה אנו נבחן את יתרונות ספורט קבוצתי על פני ספורט יחידני”.
  3. תארו בפני הגולש את הפתרונות שיש בידכם להציע לו. רוב הגולשים מחפשים פתרון לבעיה כלשהי. הבליטו את המענה שאתם יכולים לתת להם.

 

הוסיפו תוכן חזותי למאמר

תוכן מילולי ללא תמונה או סרטון וידאו עלול לשעמם, בסופו ש דבר גוש טקסט הוא לא הדבר הכי מושך בעולם. לא סתם נאמר “תמונה אחת שווה אלף מילים”. לעיתים, מסר יכול לעבור דווקא באמצעות תמונה נכונה וייחקק במוחו של הגולש אפילו טוב יותר מאשר במאמר מושקע ואיכותי. כתיבה מעולה היא כתיבה איכותית המשלבת בתוכה גם תוכן חזותי, הקפידו כי התמונה תהיה קשורה לנושא המועבר במאמר ואף תעביר מסר בעצמה.

 

בדקו מה הספרות והמחקר אומרים על הנושא שבחרתם

כמעט כל נושא שתכתבו עליו, קיים לגביו ספרות ומחקרי רלוונטיים. מאמר איכותי הוא מאמר שמתובל במחקרים או סטטיסטיקות העוסקים בנושא. טרם כתיבת המאמר יש לבדוק מה המדע אומר לגבי נושא זה ומומלץ להציג כמה נתונים גם בפני הגולש. במידה ויש גישות שונות, או כמה פרספקטיבות, חשוב לציין את כולן, או לפחות את העיקריות מבניהן.

 

בחרו כותב תוכן מקצועי

בעל עסקים לרוב אינם יכולים לכתוב מאמרים ותוכן לאתר שלהם ברוב המקרים מסיבות של קוצר זמן או חוסר ניסיון בכתיבה. כלומר, גם אם יש לכם כשרון כתיבה מדהים אבל אין לכם זמן לכתוב בפועל, כדאי אמוד שתעזרו בכותב תוכן מקצועי. חשוב לבחור כותב תוכן בעל ניסיון, שיש בידיו את הכלים המתאימים להניע את העסק שלכם קדימה.

הכירו את מערכת דיגיפארם, מערכת להזמנת תכנים בקליק, בכל נושא או תחום שתבחרו. מערכת דיגיפארם מרכזת עבורכם את כל כותבי התוכן הכי מנוסים, מוכשרים ומקצועיים בכל התחומים, מרפואת שיניים ועד עיצוב הבית.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן