תוכן רזה – מדוע הוא לא טוב וכיצד ניתן למנוע אותו?

תוכן רזה הוא למעשה אחד הנושאים העיקריים שגוגל נאלצה לטפל בו, כחלק ממלחמתה בתוכן לא יעיל ואיכותי. “תוכן רזה” הוא הגורם העיקרי לדירוג נמוך של אתר. האמת? מעבר לזה שגוגל לא תקדם את האתר שלכם באמצעות תוכן כזה, גם אתם לא הייתם רוצים כזה תוכן באתר שלכם. איך נמנעים מתוכן רזה?

תוכן דל - חותם המילה

 

לפני הכל, מהו תוכן רזה?

תוכן רזה, כהגדרתו בגוגל, הוא תוכן שאינו נותן לגולש ערך מוסף או מענה מועיל לשאילתה שלו. כידוע, לכתוב זוהי מלאכה לא קלה, אך לכתוב באופן מקצועי ומושלם זו אומנות. תוכן רזה יכול לדבר על נושא מסוים ויחד עם זאת לא יגיד בעצם כלום ולא יספק לגולש את המענה הראוי לשאלותיו.

 

כיצד ניתן להבחין בתוכן רזה?

תוכן רזה אינו מסתכם רק בסוג תוכן אחד, בפועל, ניתן לאבחן מספר סוגים שונה של תכנים רזים:

  • תוכן מועתק – תוכן שמקורו באתרים אחרים חיצוניים. תוכן ששוכפל ואינו מקורי. תוכן מהסוג הזה יזוהה מיד על ידי גוגל כתוכן רזה, כזה שאינו נותן ערך מוסף ייחודי לגולש. העתקת תוכן ממקורות חיצונים אמנם עושה עבודה קלה לכותב התוכן אך מעבר לעובדה כי אתם מפרים זכויות יוצרים וחשופים לתביעה, גם גוגל יזהה כי מדובר בתוכן משוכפל ובאופן מידי תהיה השפעה על דירוג אתרכם.

 

  • תיאור דל ואינו מספק – תיאור דל, נפוץ לרוב כאשר אתר אינטרנט מפרסם מספר רב של מוצרים הדומים אחד לשני. כתיבה חוזרת ונשנית על מוצר דומה, תביא למצב של דילול בתוכן ופגיעה במסר המתבקש להעביר לגולש. מומלץ במקרה של מכירת מוצרים דומים, ליצור תוכן אחד עבור כל המוצרים ולסמנו כתוכן מועתק כך שלא יפגע בדירוג האתר.

 

 

 

כיצד תוכן אינטרנטי רזה פוגע באתר האינטרנט?

הפגיעה המשמעותית ביותר הנעשית כתוצאה מהעלאת תוכן רזה לאתר, היא למעשה הפגיעה בקידומו במנועי החיפוש השונים. ההשוואה מאוד ברורה, אם גוגל הצליח להבין שהתוכן שלכם רזה, גם הגולש שיכנס לאתר שלכם יצליח להבין זאת.

תוכן רזה יפגע קשות בקידום האתר וימנע ממנו להתברג במקומות הראשונים במנועי החיפוש, למרות השקעות בקישורים שתכניסו לאתר שלכם. יתרה מכך, תוכן רזה שאינו מעביר את המסר המבוקש שאתם רוצים להעביר, הוא לא טוב גם עבורכם בסופו של דבר.

 

פעולות לאיתור תוכן רזה

אין ספק כי פעולות מקדימות לטיפול בתוכן רזה הן חשובות ויש בידן להביא לקידום האתר שלכם ושיפור איכותו. איך עושים את זה?

  • כתבו תוכן עשיר ומתובל – כתיבה עשירה במונחים, דוגמאות ומחקר, תעניין את הגולשים ותספק להם תוכן עשיר ואיכותי. נסו לפרט כמה שיותר על המוצר שברצונכם למכור, או על השירות שהנכם מציעים באופן קצר ותמציתי שיקלע בדיוק לדרישת הגולש.

 

  • השתמשו בתוכנת Copy scape  לאיתור תכנים מעותקים או משוכפלים – בדיקה זו תסייע לכם לאתר תוכן מועתק או משוכפל מאתרכם, הקיים במקומות אחרים ובכך למנוע את זיהויו על ידי גוגל כתוכן רזה.

 

 

  • השתדלו לא לכתוב תיאור דומה למוצרים שונים הקיימים באתרכם – תיאור דומה יזוהה כתוכן רזה ודל ויפגע בדירוג האתר. במקרים בהם הנכם מציעים מספר מוצרים דומים, מומלץ לכתוב תוכן אחד עבור כולם ולסמנו כתוכן מועתק. באופן הזה שגוגל יזהה כי מדובר בתוכן מועתק ולא יפגע בדירוג האתר.

 

דרכים אפשריות לתיקון תוכן רזה ושיפורו

נסו לכתוב בצורה מעניינת וקולחת, באופן שהקורא לא ישתעמם וירצה לקרוא עוד ועוד. שלבו בטקסט תוכן ויזואלי ותמונות, העשירו את המידע שברצונכם להעביר בהמחשות של ממש ודוגמאות. לא לחינם נאמר “תמונה אחת שווה אלף מילים”.

הפנו למקורות ספרותיים, או מדעיים ואפשרו לגלוש להגיע אליהם באמצעות קישור באתרכם. באופן כזה הגולש יבין כי אתם מקצוענים וגם, תינתן לו האפשרות להמשיך לגלוש ולהתעניין במקורות מהם שאבתם את המידע והתוכן.

דרך נוספת להתמודדות עם תוכן רזה הוא, הצעת פתרון ריאלי וממשי, לבעיות הגולשים ולא משהו “סתמי” שאינו מספק מידע לגבי כלום והוא רק כמה מילים יחד על דף. שיתוף הגולשים בתוכן היא דרך נוספת להתמודדות עם תוכן רזה באתרכם. שיתוף הגולשים ועידודם יגרום לתוכן שלכם להיות מופץ וכן אף יעודד את הגולשים לשתפו ולהשאיר תגובות.

 

דאגו להיות מעודכנים תמיד בדברים המתחדשים בתחומכם

אפשרות נוספת המאפשרת להתמודד עם תוכן רזה היא, לרענן תמיד את התוכן באתר. באופן הזה האתר תמיד יהיה מעודכן ורלוונטי. טיפ קטן, בדקו תמיד מה המתחרים שלכם מעלים באתריהם ואיזו התחדשות קיימת בתחומכם. נסו לשפר את התוכן הקיים באתר שלכם, כך שלא ייפול מהמתחרים שלכם ואף יעלה על התכנים שהם מציעים. חשוב תמיד להיות מעודכן במתרחש בשוק, גוגל יזהה אתרים חדשניים עם תוכן עדכני ומעניין.

 

תוכן רזה עלול לפגוע בדירוג באתר שלכם

לסיכום, כמו שכתבתנו כמה פעמים בתוך המאמר, תוכן רזה פוגע באופן מוכח בדירוג האתר, לא רק מבחינת דירוגו של גוגל, אלא אף מבחינת אמינות הגולשים. גולשים אשר יבחינו כי התכנים המועלים לאתר שלכם, הם תכנים רזים או משוכפלים ינטשו את האתר ובסופו של דבר לא תרוויחו מכך דבר.

מומלץ לעשות בדיקה מעת לעת באתר שלכם, על מנת לאתר תוכן רזה ולתקנו. בסופו של דבר, מטרת העל היא לספק לגולשים הפוקדים את האתר שלכם, חווית גלישה וליהנות מהתוכן שהעלאתם.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן