תוכן רזה – מדוע הוא לא טוב וכיצד ניתן למנוע אותו?

תוכן רזה הוא למעשה אחד הנושאים העיקריים שגוגל נאלצה להתמודד עמו כחלק ממלחמתה בתוכן לא יעיל ואיכותי.

 

תוכן רזה הוא הגורם העיקרי לדירוג נמוך של אתר אינטרנט או ליתר דיוק פגיעה בדירוגו של האתר. האמת היא, מלבד ההתמודדות של גוגל במלחמתה בתוכן רזה ולא מועיל גם אתם לא הייתם רוצים להזין תוכן שכזה לאתר האינטרנט שלכם ולמלאו במילים חסרי משמעות.

 

תוכן דל - חותם המילה

מהו תוכן רזה?

 

תוכן רזה כהגדרתו בגוגל הוא תוכן שאינו נותן לגולש ערך מוסף ומענה לדרישותיו. כידוע, לכתוב זוהי מלאכה לא קלה אך לכתוב באופן מקצועי ומושלם זו אומנת.

 

תוכן רזה יכול שידבר על הנושא המבוקש להעביר אך יחד עם זאת לא יקלע לדרישותיו של הגולש ולא יספק לו את המענה הראוי לשאלותיו.

 

כיצד ניתן להבחין בתוכן רזה:

 

תוכן רזה אינו מסתכם רק בסוג תוכן אחד ובפועל ניתן לאבחן מספר סוגים שונה של תכנים רזים כפי שנראה מיד:

 

  • תוכן המועתק ממקורות חיצונים. תוכן ששוכפל ממקורות חיצונים ואינו מקורי יזוהה מיד על ידי גוגל כתוכן רזה, כזה שאינו נותן ערך מוסף ייחודי לגולש. העתקת תוכן ממקורות חיצונים אמנם עושה עבודה קלה לכותב התוכן אך מעבר לעובדה כי במעשה זה הנכם חשופים לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים הרי שגם גוגל יזהה כי מדובר בתוכן משוכפל ובאופן מידי תהיה השפעה על דירוג אתרכם.
  • תיאור דל ואינו מספק. תיאור דל נפוץ לרוב כאשר אתר אינטרנט מפרסם מספר רב של מוצרים הדומים אחד לשני. כתיבה חוזרת ונשנית על מוצר דומה תביא למצב של דילול בתוכן ופגיעה במסר המתבקש להעביר לגולש. מומלץ במקרה של מכירת מוצרים דומים ליצור תוכן אחד עבור כל המוצרים ולסמנו כתוכן מועתק כך שלא יפגע בדירוג האתר.
  • תוכן אוטומטי. שימוש ב- כתיבת תוכן אוטומטי פירושו תוכן הנכתב על ידי רובוט ולא על ידי אדם. תוכן זה לרוב יזוהה על ידי גוגל ויפגע באיכות דירוג האתר. גם תוכן הנכתב על ידי בינה אנושית לרוב יזוהה על ידי גוגל כתוכן רזה אם כי הוא איכותי יותר ועשיר מתכנים רובוטיים אחרים.

 

כיצד תוכן אינטרנטי רזה פוגע באתר האינטרנט:

 

הפגיעה המשמעותית ביותר הנעשית כתוצאה מהעלאת תוכן רזה לאתר האינטרנט היא למעשה הפגיעה בקידומו במנועי החיפוש השונים. ההשוואה מאוד ברורה, אם גוגל הצליח להבין שהתוכן המועלה לתאר האינטרנט שלכם רזה גם הגולש שיכנס לאתרכם יצליח להבין זאת.

 

תוכן רזה יפגע קשות בקידום האתר וימנע ממנו להתברג במקומות הראשונים במנועי החיפוש למרות השקעות בקישורים שתכניסו לאתרכם.

מעבר לעניין של תוכן רזה שאינו מעביר את המסר המבוקש הרי שבסופו של דבר כל בעל עסק רוצה לעניין את הגולשים שלו ולוודא כי הם נשארים זמן ממושך באתר האינטרנט ונהנים מחוויית גלישה בו.

 

זמן שהייה באתר הוא אחד מהפרמטרים שגוגל משקלל בדירוג האתר וככל שגוגל יזהה זמן שהייה ממושך יותר כך ידרג את אתרכם גבוה יותר.

 

פעולות מנע לאיתור תוכן רזה:

 

אין ספק כי פעולות מקדימות לטיפול בתוכן רזה הן מבורכות ויש בידן להביא לקידום אתר האינטרנט ושיפור איכותו. באמצעות מספר פעולות פשוטות ניתן לסנן תוכן רזה או לטפל בו בצורה ראויה שתמנע פגיעה באתר.

 

  • כתבו תוכן עשיר ומתובל. כתיבה עשירה במונחים ודוגמאות המתובלת בספרות ומחקר תעניין את הגולשים ותספק להם תוכן עשיר ואיכותי. נסו לפרט כמה שיותר על המוצר שברצונכם למכור או על השירות שהנכם מציעים באופן קצר ותמציתי שיקלע בדיוק לדרישת הגולש.
  • השתמשו בתוכנת Copy scape לאיתור תכנים מעותקים או משוכפלים באתרכם. בדיקה זו תסייע לכם לאתר תוכן מועתק או משוכפל מאתרכם הקיים במקומות אחרים ובכך למנוע את זיהויו על ידי גוגל כתוכן רזה.
  • השתדלו לא לכתוב תיאור דומה למוצרים שונים הקיימים באתרכם. תיאור דומה יזוהה כתוכן רזה ודל ויפגע בדירוג האתר. במקרים בהם הנכם מציעים מספר מוצרים דומים מומלץ לכתוב תוכן אחד עבור כולם ולסמנו כתוכן מועתק כך שגוגל יזהה כי מדובר בתוכן מועתק ולא יפגע בדירוג האתר.

 

דרכים אפשריות לתיקון תוכן רזה ושיפורו:

 

ההפך מתוכן רזה הוא תוכן שמן, שמן במובן העשיר של המילה ומלא במידע עדכני ורלוונטי.

 

נסו לכתוב בצורה מעניינת וקולחת, באופן שהקורא לא ישתעמם וירצה לקרוא עוד ועוד. שלבו בטקסט תוכן ויזואלי ותמונות והעשירו את המידע שברצונכם להעביר בהמחשות של ממש. לא לחינם נאמר “תמונה אחת שווה אלף מילים”.

 

תמונה שווה אלף מילים אך מעבר למסר שהיא מעבירה היא גם מעשירה את אתרכם וגורמת לו להיות מדורג גבוה.

הפנו למקורות ספרותיים או מדעיים ואפשרו לגלוש להגיע אליהם באמצעות קישור באתרכם. באופן כזה הגולש יבין כי אתם מקצוענים וגם תינתן לו האפשרות להמשיך לגלוש ולהתעניין במקורות מהם שאבתם את המידע והתוכן.

דרך נוספת להתמודדות עם תוכן רזה הוא הצעת פתרון ראלי וממשי לבעיות הגולשים ולא משהו ערטילאי שאינו מספק כלום מעבר למספר מילים. פתרון ראלי לא רק שיציג אתכם באור חיובי בעיניי הגולש אלא יגרום לכם למכור כמה שיותר ולגרום לצד השני להבין כי הנכם מקצוענים בתחומכם.

שיתוף הגולשים בתוכן הוא גם דרך נוספת להתמודדות עם תוכן רזה באתרכם. שיתוף הגולשים ועידודם יגרום לתוכן שלכם להיות מופץ הלאה והלאה וכן אף יעודד את הגולשים לשתפו ולהשאיר תגובות.

 

דאגו להיות מעודכנים תמיד בדברים המתחדשים בתחומכם:

 

אפשרות נוספת המאפשרת להתמודד עם תוכן רזה הוא לרענן תמיד את התוכן באתר כך שיהיה מעודכן ורלוונטי לתחומו. טיפ קטן, בדקו תמיד מה המתחרים שלכם מעלים באתריהם ואיזו התחדשות קיימת בתחומכם. נסו לשפר את התוכן הקיים באתרכם כך שלא ייפול מהמתחרים שלכם ואף יעלה על תוכניהם. להיות מעודכן במתרחש בשוק זה דבר חשוב וגוגל יזהה אתרים חדשניים עם תוכן עדכני ומעניין.

 

זכרו תוכן רזה עלול לפגוע בדירוג אתרכם:

 

לסיכום אנו נאמר כי תוכן רזה פוגע באופן מוכח בדירוג האתר לא רק מבחינת דירוגו של גוגל אלא אף מבחינת הברחת הגולשים. גולשים אשר יבחינו כי התכנים המועלים לאתרכם הם תכנים רזים או משוכפלים יברחו ובסופו של דבר לא תרוויחו מכך דבר.

מומלץ לעשות בדיקה מעת לעת באתרכם על מנת לאתר תוכן רזה ולתקנו. בסופו של דבר אין מחלוקת כי מטרת העל היא לספק לגולשים הפוקדים את אתרכם חווית גלישה ועונג מהתוכן שהעלאתם.

קרא גם על >> כתיבת תוכן לעסקים קטנים: כל התוכן במקום אחד! וגם >> 10 טיפים לכתיבת מאמר מוצלח!.

למעבר לרכישת המוצר

החל מ-
250
מילים
75 ₪ (לפני מע"מ)
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      gw7nygym Get 20% off
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן