החשיבות של אבטחת מידע בבחירת ספק אינטרנט עסקי

רוגלה, סייבר, סוס טרויאני, האקר, אנטי וירוס – עבור רבים זהו אוסף של מונחים שאנו מכירים רק ברמת הסיסמאות. לרוב, לא ממש ברורה לנו משמעותם המעשית עבורנו או ההשלכה שלהם על חיינו בפועל, או חשוב הרבה יותר – על האתר והשרתים של העסק שלנו ושימור פעילותם, ומן הסתם גם ההכנסות אם מדובר באתר סחר מקוון. חשוב מאוד להכיר את המונחים האלה לפחות ברמה הבסיסית ולהבין כיצד במספר צעדים פשוטים ניתן לחזק בצורה משמעותית את ההגנה על המידע הקריטי ועל הנכסים הדיגיטליים של החברה.

 

תשתיות ואבטחתן

לכאורה “אבטחת מידע” הוא עוד מונח חסר מובן ברשימה שלעיל, אך למעשה הוא מהווה בסיס חיוני ביותר. ראשית בחרו לעסק שלכם שירותים של ספק אינטרנט עסקי מוכר ורציני. ספק כזה יספק לארגון, בנוסף על ההגנות הבסיסיות המקובלות כיום כנגד חדירת גורמים לא מורשים אל תעבורת הרשת מצד תשתיות הספק עצמו, גם תמיכה טכנית.

תמיכה זו תנוע מרמת מיגון התשתיות הפיזיות שעליהן רצה תקשורת הנתונים, כגון כבלים, נתבים, מתגי בקרה, שרתים ועוד, ועד להגשת סיוע ברמת בחירת סיסמאות לשרת, לנתב וכן לחומת האש של הארגון, שהיא המערכת המגינה על תעבורת הנתונים שבין הרשת הפנימית של הארגון שלנו (LAN) לבין הרשת העולמיתWAN) ).

 

חומת אש

לאחר הגדרתה מראש לאפיון הרשאות הגישה לאתרים או משתמשים מוסמכים ואמינים, מערכת חומת אש יודעת לסנן אילו נתונים רשאים לעבור דרכה ואילו שאילתות יקבלו הודעת שגיאה. למשל,  מנהלי הארגון יכולים להגדיר שלאתרים אשר להם תעודת אבטחה מגוף בין לאומי מוכר, יהיה מותר לשדר נתונים למחשבי הארגון, בעוד שלאתרים שתעודת האבטחה שלהם פגת תוקף או שמלכתחילה לא הייתה להם כזו, תיחסם הגישה והם לא יוכלו לתקשר עם מחשבים ברשת הארגונית.

 

בחירת סיסמאות והגדרת משתמשים

עוד פרמטר להגדרת ספק אינטרנט טוב הוא ספק שגם ללא מעורבות של מומחה הגנה מטעם החברה שידע להציע מראש צעדי מנע בהם יש לנקוט כדי לוודא שכל המידע שיוצא מחוץ לרשת הפנימית של הארגון יהיה מוצפן מקצה לקצה. כך הוא לא יוכל להיחטף על ידי גורמים עוינים, לעבור שינויים בדרך או לחסום כליל את הגישה לשרתי החברה ובכך להפיל את האתר.

ישנו למשל סוג התקפה שנקראת מניעת שירות (DOS) או מניעת שירות מבוזרת (DDOS) שבה מחשב או מחשבים רבים פונים אל שרתי החברה בו זמנית בדרישה למידע או ביצוע פעולות, ובכך משתקים את פעילות החברה כליל. הגנה טובה על השרתים תמנע מיוזמי מתקפות זדוניות מסוג זה מלהצליח במזימתם ולהשבית את שרתי החברה.

 

 סיכום

בבחירת ספק אינטרנט יש להשקיע מחשבה, תכנון ומחקר. ספק טוב, אמין ומקצועי יכול לא רק להרים מעלה את העסק ואת כל התקשורת שלו, אלא גם למנוע התנכלויות של פורצים, ועם תמיכה ראויה גם להציל את העסק מהתקפות.

האתר והשרתים של העסק שלנו

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן