מתחילים ללמד! כל מה שתצטרכו לארגן לפני העברת השיעור הראשון

העברת שיעור היא אתגר לא קטן, אולם אם יודעים כיצד לעשות אותה היא יכולה להפוך להיות אחד הדברים הכי מספקים שתחוו. כדי שהשיעורים שלכם יעברו בצורה מוצלחת, יש צורך לארגן מראש מספר דברים. ההקפדה על הדברים הללו היא הבסיס להצלחה שלכם. כדי שלא תפספסו אף נקודה חשובה, אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל הדברים שכדאי לעשות עוד לפני השיעור.

 

מקום להעברת השיעור

הדבר הראשון שאותו צריך לוודא הוא שיש לכם מקום מסודר להעברת השיעור. עוד לפני שמדברים על התוכן עצמו, זה שאותו אתם מתכוונים להעביר, כדאי לדאוג למקום שבו התלמידים יוכלו להיות באווירה נינוחה ולקבל את התכנים שלכם. נאיה קולג’ מאפשרים לכם לקבל כיתות לימוד להשכרה. הכיתות מאובזרות היטב ויש בהן את כל מה שאתם צריכים כדי להעביר שיעור בצורה טובה.

כיתות לימוד להשכרה

מצגת איכותית להעברת חומר

הדבר השני שצריך לוודא הוא שיש לכם אמצעי ויזואלי שבו אתם מעבירים את החומר. לתלמידים יכול להיות קשה להקשיב לכם במשך כל השיעור, ומצגת או אמצעי ויזואלי אחר יכול לעזור להם להיות ממוקדים יותר בנושא. מומלץ גם לשלב תכני מדיה שונים במהלך השיעור כיון שבמקרה של אובדן קשב מצד הכיתה זה יכול לעזור לכם להחזיר אותם למצב שבו הם מקשיבים לכם.

 

דרך ליצור אינטראקציה עם השומעים

הקשבה לשיעור פרונטלי היא משימה קשה, במיוחד בדור שבו יש הרבה מאוד בעיות קשב וריכוז. נסו לחשוב כיצד אתם מייצרים אינטראקציה עם הכיתה, כך שהם ירגישו חלק מהשיעור ולא רק בגלל הנוכחות שלהם. זה יכול להיות על ידי שאלות, בקשה מאחד הנוכחים להציג משהו או כל דרך שבה אתם מרגישים שאתם הופכים אותם משומעים פסיביים לשותפים אקטיביים בהעברת השיעור.

כיתות לימוד להשכרה

נקודות עצירה

דבר נוסף שכדאי לדאוג לו הוא נקודות עצירה. בכל תכנון של שיעור, יש כמות חומר מסוימת שאותה אתם מעוניינים להעביר אולם בשל סיבות שונות סביר להניח שלא תספיקו להעביר את כל החומר. עליכם לוודא שיש לכם נקודות במהלך השיעור שבהן אתם מסיימים נושא או תת נושא מסוים, כך שגם אם השיעור נקטע לפני שסיימתם את מה שיש לכם לומר, הקטיעה היא במקום סביר.

בהקשר הזה כדאי לעצור מידי פעם ולהזכיר לשומעים מה ראינו עד עכשיו בשיעור, ואיפה אנחנו נמצאים ביחס לנקודות ההתחלה. גם כאן תלמידים שקצת איבדו את ההקשבה במהלך השיעור יוכלו לחזור ולהיות חלק ממנו.

 

לסיכום

העברה של שיעור מוצלח מתחילה קודם כל בהכנה מתאימה. במסגרת ההכנה כדאי למצוא מקום מתאים להעביר בו את השיעור, ולחשוב על אמצעי ויזואלי שילווה את מהלך השיעור. תכננו מראש נקודות שבהן תוכלו לסיים את השיעור במקרה שייגמר לכם הזמן, וחשבו כיצד לחבר את התלמידים למהלך גם במקרה של אובדן קשב.

כיתות לימוד להשכרה

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן