כתיבת כותרות מנצחות

השקעתם מאמר עם כמות מילים מרשימה, עשיתם מחקר מתחרים והכתיבה יצאה פגז, אבל אין הרבה כניסות למאמר. האם בדקתם את הכותרת?

כתיבת כותרות מנצחות - חותם המילה

דעו לכם כי, האינטרנט גדוש מידע ומחקרים מראים כי, גולשים סורקים את דפי אינטרנט ברפרוף. כאשר הגולש מקבל את ההחלטה לקרוא או לעבור לאתר אחר בלא יותר מכמה שניות!

ואת מה בדיוק הגולשים סורקים? כן את הכותרות, שהם מן מכוון דרך לקרוא!

אז אחד הדברים החשובים ביותר בכתיבה הוא כתיבת כותרות מנצחות.

חשיבותן של הכותרות מתבטא, במספר מישורים:

  1. מישור ה SEO, כלומר קידום התוכן במנוע החיפוש ועל כך נרחיב בהמשך,
  2. זמן השהייה בדף, שגם הוא מדד של SEO, אבל מעבר לכך אם השקענו וכתבנו מאמר כל כך איכותי אז בוודאי יש לנו מטרה שהיא לרוב המרה ואם לא נצליח להגיע למטרתה שלשמה כתבנו את המאמר, אז ההשקעה על המאמר תרד לטמיון.

 

בחירת כותרת מבחינת SEO:

כותרות H1 ו H2 הם פקטור רציני בכל הקשור לאופטימיזציה של האתר, כאשר הכותרת H1  מכילה את מילת המפתח החשובה אותה אנו רוצים לקדם, לדוגמא:

  1. עורך דין תעבורה
  2. דרכון פורטוגלי

ולמה הכותרת H1 חשובה לנו מבחינת קידום.

ראשית מדובר בכותרת שתופיע רק פעם אחת בדף, לרוב בראש הדף והיא חשובה לאין שיעור מבחינת ההבנה של מנוע החיפוש במה הדף עוסק וראיה לכך היא שבכל אתר אליו ניכנס ונבדוק את כותרת ה H1 נגלה כי היא מכילה את מילת המפתח אותה, בעל האתר מעוניין לקדם.

 

בחירת כותרת מבחינת חווית השימוש של הגולש:

כפי שציינו כבר לעיל, אחד הדברים החשובים בכלל בכתיבה הוא להעביר את המסר ולהשיג את המטרה שלמה נכתב הדף.

אולם בעידן האינטרנט של היום, הגולשים מוצפים מיידע בכמויות בלתי נתפסות ומחקרים שנערכו על ידי שלל חברות קידום אתרים רציניות,

מראים כי הגולש/ת יקדישו רק מספר שניות על הדף אליו נכנסו!!!

אז נשאלת השאלה שלשמה התכנסנו😊 איך נפתה את הגולשים לקרוא את המאמר שלנו?

התשובה חברים, הן כותרות ומדוע?

כמו שאמרנו כבר, הגולש מרפרף בדף מספר שניות ומחליט האם להישאר או לנטוש, אבל בזמן הרפרוף הוא בוחן את הכותרות ומחפש תשובה לשאילתה אותה חיפש בגוגל.

מכאן אנו מבינים את חשיבות ההשקעה בכותרת מנצחת.

 

דגשים וטכניקות לכתיבת כותרת:

להלן כמה טכניקות לכתיבת כותרת מנצחת,

 

טכניקה 1 – בני אדם רציונליים או אמוציונליים?

אל תנסו לשכנע אדם בעזרת ההיגיון בלבד, היות ובני אדם פועלים על פי הרגש!.

מחקרים רבים שנעשו בתחום קבלת ההחלטות, מצאו כי, בני אדם מקבלים נוטים יותר להשתכנע מדברים רגשיים.

זכרו את המשפט הידוע – “דברים שיוצאים מהלב נכנסים ללב”

לאחר שהבנו תובנה זו, נוכל ליישם אותה בכתיבת כותרת!

תחשבו שנייה על שני הכותרות הבאות:

  1. עגלת התינוקות שתשמור על חיי התינוק שלך.
  2. עגלת התינוקות הטובה ביותר.

 

אין ספק, שהכותרת הראשונה תמשוך הרבה יותר את האמא שתקרא את הכותרת מהסיבה, שהפעלנו את הרגש שלה, חיי התינוק.

לכן נסו לפנות לרגשות של אנשים ולא להיגיון.

 

כותרות שמתבססת על מחקרים:

רוב האנשים משתכנעים מנתונים מדעים, סטטיסטיקות וכדו’, תחשבו שנייה על הכתרת:

  1. מחקר אוניברסיטאי מראה כי 95% מהמטופלים השתפר מצבם פלאים

תחשבו שניה על הקורא, שרואה כי הבעיה שממנה הוא סובל, הצליחה להביא לשיפור מצבם של 95 אחוז מן המטופלים,

האם הוא ירצה להמשיך לקרוא? בוודאי שכן, מהסיבה שאנשים נוטים לתת המון במדע, מחקרים, וסטטיסטיקות.

 

כותרות אשר רומזות על פחות מאמץ מצד הקורא:

 

טכניקה ידועה, היא שימוש בניסוח כותרת אשר מרמזת על השגת התוצאה בפחות מאמץ ומדוע?

אנשים לא אוהבים להתאמץ! תחשבו דקה על ספר, איזה ספר ההייתם מעדיפים לקרוא?

ספר המסביר איך להתעשר עם 1500 עמודים או ספר המסביר איך להתעשר עם 90 עמודים.

אצל רוב האנשים, המספר 1500 יביא לרתיעה מלקרוא את הספר.

לכן נסו לנסח כותרת שמביא פתרון בפחות מאמץ.

 

כותרת אשר מציגה תועלת לקורא –

גם טכניקה זו, יכולה לגרום לקורא לרצות לקרוא, היות ומרבית בני האדם אוהבים לקבל, יותר מלתת, לכן ניסוח כותרת, כמו – עבירת הנהיגה בשכרות, איך יוצאים מזה!.

תחשבו שניה על הקורא, אשר נתפס נוהג בשכרות ונתקל במאמר זה. הוא מצפה להמשיך לקרוא את המאמר על מנת לראות איך ניתן לצאת מהתסבוכת.

 

שימוש בכותרת שהיא שאלה –

אדם אשר נכנס למאמר המנוסח כשאלות ותשובות, ירפרף על המאמר עד אשר הוא ימצא את השאלה, עליה הוא מבקש לקבל תשובה.

לדוגמא –

מה התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית? ואז לאחר מכן מיד נפרט את התשובה.

בעניין השאלות ותשובות, יש להבין כי גם האלגוריתמים של גוגל עצמו, מנסה להתחקות כמה שיותר, אחרי שאלות אנושיות.

לכן כותרת אשר מנוסחת כשאלה, יעילה מאוד מבחינת גוגל אשר מנסה להביא לגולש את התשובה הטובה ביותר לשאלתו.

כותרות H1 עד H2 גג H3:

אני ממליץ להשתמש בכותרת H1 כמובן פעם אחת, מתחת H2 לכל התת נושאים ו H3 רק כאשר אנו עוברים את 300 מילים בפסקה, אז ניצור תת כותרת H3.

 

לסיכום,

כפי שראינו במאמר זה לכותרות במאמר תפקיד חשוב מאוד הן מבחינת SEO והן מבחינת הקוראים ומטרת המאמר. לכן אנו נשקיע מחשבה בניסוח כותרות.

יש לזכור, כי הגולשים סורקים את הכותרות לכמה שניות ועל ידי כך מגיעים למסקנה האם להעמיק במאמר או הכתבה או לנטוש למקור אחר.

חותם המילה, שמה דגש הן בהדרכות לכותבים והן בבדיקת המאמר על הכותרות ולאחר כתיבת אלפי מאמרים שנמצאים במקומות הראשונים בגוגל, צברנו ידע רב בתחום ואנו יכולים לעזור גם לעסק שלך להצליח.

אל תתפשרו על מאמרים רק לשלם המאמר, זכרו שמאחורי כל מאמר יש מסר ויש מטרה, שלרוב היא מסחרית.

צרכים כתיבת תוכן? אתם מוזמנים לפנות אלינו, בכל אחד מאמצעי ההתקשרות אשר באתר ואנו משמח לייעץ לכם.

למעבר לרכישת המוצר

החל מ-
250
מילים
75 ₪ (לפני מע"מ)
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
0
    0
    העגלה שלך
    נקה עגלהחזור לקניה
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Unavailable Coupons
      gw7nygym Get 20% off
      Default Elementor CSS
      Default WooCommerce Styling
      Side Cart Plugin CSS

      סל הקניות שלך ריק כרגע.

      חזור לחנות

      דילוג לתוכן