כתיבת כותרות מנצחות

השקעתם במאמר עם כמות מילים מרשימה, עשיתם מחקר מתחרים והכתיבה יצאה פגז, אבל אין הרבה כניסות למאמר. זה בדיוק הזמן הנכון לבדוק את הכותרת. למה אנחנו מתכוונים? תגלו במאמר הבא.

האינטרנט גדוש מידע ורוב הגולשים מוצפים, מהרגע שהם פותחים את הדפדפן. מחקרים מראים כי הגולשים סורקים את דפי אינטרנט ברפרוף ולא ממש מתעמקים בהם. יתרה מזאת, גולש מקבל את ההחלטה האם לקרוא את התוכן שיש לנגד עיניו, או לעבור לאתר בכמה שניות בודדות, לכן, כותרת המאמר בעלת חשיבות גבוהה במיוחד בהחלטה הזאת.

כתיבת כותרות מנצחות - חותם המילה

 

חשיבותן של הכותרות

תחשבו על זה רגע, הדבר הראשון שהגולש נתקל בו זאת הכותרת. אם הכותרת תהיה משעממת או לא רלוונטית, זה בהחלט ישפיע על ההחלטה שלו. אז מה החשיבות העיקרית של כותרות?

  1. חשיבות רבה ל-SEO, או במילים אחרות השפעה על קידום המאמר בצורה אורגנית (ניגע בזה עוד רגע)
  2. החלטת הגולש, ממש כמו שציינו קודם. ברגע שאנחנו מגרים את הגולש להמשיך ולקראו, אנחנו בעצם משפרים את זמן השהייה בדף.

 

השפעת הכותרות על ה-SEO

גוגל לוקח מאוד ברצינות מבנה מאמר נכון ומקפיד לקדם מאמרים שעומדים בדרישות. מבנה מאמר תקין, צריך לכלול כותרות H1 ו-H2. שימו לב, מדובר על פקטור רציני בכל הקשור לאופטימיזציה של האתר שלכם. יש לוודא כי כותרת H1 מכילה את מילת המפתח החשובה אותה תרצו לקדם, זאת בנוסף לשילוב מילת המפתח בטקסט עצמו.

 

השפעת הכותרת על הגולשים

כפי שציינו כבר, אחד הדברים החשובים בכלל בכתיבה הוא להעביר את המסר ולהשיג את המטרה שלשמה נכתב התוכן. אולם, בעידן האינטרנט של היום, הגולשים מוצפים מיידע בכמויות בלתי נתפסות. מחקרים שנערכו על ידי שלל חברות קידום אתרים, מראים כי הגולש/ת יקדישו רק מספר שניות על הדף אליו נכנסו.

 

איך בונים כותרת מנצחת?

להלן כמה טכניקות לכתיבת כותרת מנצחת:

 

1 – בני אדם רציונליים או אמוציונליים?

אל תנסו לשכנע את הגולש בעזרת ההיגיון בלבד, בסופו של דבר, בני האדם מלאי רגש. מחקרים רבים שנעשו בתחום קבלת ההחלטות מצאו כי בני אדם, מקבלים החלטות לא רק באמצעות ההגיון ונוטים יותר להשתכנע מדברים רגשיים. בואו ניקח לדוגמא את הכותרות הבאות:

  1. עגלת התינוקות שתשמור על חיי התינוק שלך.
  2. עגלת התינוקות הטובה ביותר.

 

אין ספק, שהכותרת הראשונה תמשוך הרבה יותר את האמא שתקרא את הכותרת מהסיבה, שהפעלנו את הרגש שלה, חיי התינוק.

 

  • 2 – אנשים אוהבים מחקרים

רוב האנשים משתכנעים מנתונים מדעיים, סטטיסטיקות וכו’. בואו נבחן את הכותרת הבא: “מחקר אוניברסיטאי מראה כי מצבם של 95% מהמטופלים השתפר פלאים” תחשבו על קורא שרואה כי יש טיפול שעזר ל-95% אנשים בבעיה שהוא סובל ממנה, ברור שהוא יהיה סקרן להבין מה זה.

 

  • – כותרת שמציגה תועלת

גם טכניקה מהסוג הזה יכולה לגרום לגולש לרצות לקרוא את המאמר שלכם. רוב בני האדם אוהבים לקבל, יותר מלתת. לכן, כדאי שהכותרת תציג את התועלת שהם יקבלו מקריאת המאמר.

 

4 – שימוש בכותרת שהיא שאלה

אדם אשר נכנס למאמר המנוסח כשאלות ותשובות, ירפרף על המאמר עד אשר הוא ימצא את השאלה, עליה הוא מבקש לקבל תשובה. לכן, כותרת אשר מנוסחת כשאלה, יעילה מאוד מבחינת גוגל. בסופו של דבר המטרה של גוגל היא, להביא לגולש את התשובה הטובה ביותר לשאלתו.

 

5 – בניית כותרות

אני ממליץ להשתמש בכותרת H1 פעם אחת והיא תהיה הכותרת אשר בראש המאמר. מתחת לנושא הראשי, מומלץ לשלב כותרות H2 לכל התת נושאים וכותרות H3  רק כאשר אנו עוברים את 300 מילים בפסקה, על מנת לשמור על סדר בשביל הקורא ולא יהיה רצף של טקסט ארוך מדי.

 

לסיכום

כפי שראינו במאמר לכותרות תפקיד חשוב מאוד, הן מבחינת SEO והן מבחינת הקוראים ומטרת המאמר. לכן, אנו נשקיע מחשבה בניסוח כותרות. יש לזכור, כי הגולשים סורקים את הכותרות לכמה שניות ואז מחליטים, האם להעמיק במאמר או לנטוש למקור אחר.

אנחאנו בחותם המילה, שמים דגש מיוחד על כותרות, משום שאנחנו מבינים את החשיבות הרבה שלהן להצלחת המאמר. אל תתפשרו על מאמרים, זכרו שמאחורי כל מאמר יש מסר ויש מטרה. צריכים תוכן איכותי? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! מוזמנים לפנות אלינו בהזמנה דרך מערכת ההזמנות שלנו דיגיפארם ואנחנו נדאג לכם לתוכן איכותי עם כותרות מושלמות.

Default Elementor CSS
Default WooCommerce Styling
Side Cart Plugin CSS
[woocommerce_cart]
דילוג לתוכן